نماد آخرین خبر

نگاهی به اولین‌ها و تاریخ‌سازی‌ها در المپیک پاریس

منبع
فارس
بروزرسانی
نگاهی به اولین‌ها و تاریخ‌سازی‌ها در المپیک پاریس

فارس/در المپیک پاریس مدال‌هایی کسب شد که برای برخی از کشورها برای اولین بار بود.
در میان 91 کمیته ملی المپیک که حداقل یک مدال در این بازی‌های المپیک 2024 پاریس کسب کرده‌اند، تعدادی از آنها پس از کسب اولین مدال خود، لحظه‌ای مهم در تاریخ خود داشته‌اند. در اروپا، آفریقا یا کارائیب، این ورزشکاران برای ملت خود درخشیدند.

بازی‌های المپیک 2024 پاریس برای بسیاری از کشورها در برخی از رشته‌ها برای اولین بار رقم خورد؛ مانند آذربایجان (بسکتبال 3×3) و سودان جنوبی (بسکتبال) چرا که این دوره اولین حضور آنها در ورزش‌های گروهی بود. برای برخی ورزشکاران نیز المپیک یک داستان موفقیت آمیز بود به عنوان مثال کایلیا نمور الجزایری اولین ورزشکار آفریقایی بود که مدال المپیک را در ژیمناستیک به دست آورد.

در این دوره کشورهایی هم بودند که توانستند اولین قهرمان المپیک در تاریخ خود را جشن بگیرند. لتسیله تبوگو قهرمان مسابقه دوومیدانی 200 متر برای بوتسوانا و آدریانا روانو اولیوا تیرانداز گواتمالا در المپیک قهرمان شدند. در این بین 4 کشور بودند که اولین مدال خود را در تاریخ المپیک کسب کردند.

در میان 4 ورزشکار نماینده دومینیک با وسعت 750 کیلومتر مربعی در هشتمین حضور خود در بازی‌ها، تئا لافوند در پرش سه گام تاریخ ساز شد.جولین آلفرد از سنت لوسیا در دوی 100 متر زنان با ثبت یک رکورد جدید ملی برای کشورش افتخارآفرینی کرد.

شرمن ولیف از آلبانی توانست با پیروزی مقابل حریفی از تاجیکستان اولین مدال برنز تاریخ این کشور را در کشتی کسب کند. برای این کشور همچنین اسلام دودایف در وزن 65 کیلوگرم موفق به کسب مدال شد.
کابو ورد: در غرب آفریقا کیپ ورد با مدال برنز دیوید دی پینا اولین تجربه تاریخی خود را رقم زد. این بوکسور که پرچمدار کشورش بود توانست مدال برنز را کسب کند. کابو ورد 7 ورزشکار در المپیک داشت و این بزرگترین کاروان آنها در طول 8 سال حضور در المپیک بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره