نماد آخرین خبر

دبیر: طلایی‌های المپیک بالای صد میلیارد گیرشان می‌آید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دبیر: طلایی‌های المپیک بالای صد میلیارد گیرشان می‌آید

ایسنا/رییس فدراسیون کشتی با بیان این که می‌توانستیم ۹ یا ۱۰ مدال در المپیک بگیریم، گفت: ارزیابی کمیته المپیک ۴ یا ۵ مدال برای کشتی بود.
علیرضا دبیر درباره ۸ مدال کشتی آزاد و فرنگی ایران در المپیک پاریس، گفت: رنگ مدال‌ها می‌شد بهتر باشد. ما می‌توانستیم ۹ یا ۱۰ مدال بگیریم و رنگ مدال‌های‌مان هم بهتر باشد اما الحمدلله راضی هستیم.
رییس فدراسیون کشتی،‌ در پاسخ به این سوال که ارزیابی کمیته ملی المپیک درباره کشتی چند مدال بود؟ خاطرنشان کرد: ارزیابی آن‌ها در مجموع ۴ یا ۵ مدال برای کشتی آزاد و فرنگی بود.
وی درباره دلایل نتایج خوب کشتی در المپیک، اظهار کرد: من روزی که آمدم فقط ۵۰ تا ۶۰ پرسنل اینجا را برداشتم. فدراسیون کشتی بالای ۸۰ تا ۹۰ پرسنل داشت. احتیاجی به این تعداد پرسنل نداشت. من نمی‌توانم پولی که باید بابت توسعه کشتی بگذارم را حقوق بدهم. همه برادرزاده یا خواهرزاده این و آن بودند. من حتما دارم هزینه می‌دهم. من خیلی از روسای هیات‌های کشتی را برداشتم که کاسب بودند و کار بلد نبودند. فقط یکی از آن‌ها ۱۸ تا ۲۰ بار من را به دادگاه برد. نمی‌شود مدیر باشی و هرینه ندهی. دوم این که باید وقت بگذاری و سوم هم فحش بخوری.
دبیر ادامه داد: ما روز اولی که آمدیم به بچه‌های تیم ملی گفتم شما حق ورود به مسائل سیاسی را ندارید. آخر این‌ها کارشان کشتی است و هیچ چیز از سیاست بلد نیستند و نمی‌دانند پشت پرده چه خبر است‌. من واقعا بچه‌ها را از این فضا دور کردم.
رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: دومین مورد مهم  تامین زندگی آن‌هاست. من خودم این راه را رفته‌ام. من اگر غذای خوب به آن‌ها ندهم یا کارشان را دنبال نکنم این‌ها من را باور نمی‌کنند. خیلی از کشتی‌گیرها کارمند رسمی شدند و در ادارات مختلف هستند. خود ما،‌ کمیته المپیک و چند جای دیگر حقوق می‌دهیم. الحمدالله درآمدشان خوب است. خودم حواسم هست.

وی خاطرنشان کرد: کی این طور بوده که فدراسیون کشتی جایزه بدهد؟ خود ما ۶ میلیارد به طلایی‌های المپیک جایزه می‌دهیم.
دبیر در پاسخ به این سوال که طلایی‌های کشتی در المپیک چقدر پاداش می‌گیرند؟ گفت: فقط ۲۴ میلیارد تومان نقد از فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته المپیک می‌گیرند. حتما در استان‌های‌شان نیز پاداش می‌گیرند و بخش خصوصی هم می‌دهد. در مجموع بالای صد میلیارد تومان گیرشان می‌آید. البته باز هم کم است.
رییس فدراسیون کشتی درباره میزان بودجه فدراسیون کشتی، گفت: آنچه وزات ورزش سال گذشته داد صد میلیارد تومان بود اما عملکرد ما ۴۳۰ میلیارد تومان بود.
او در پاسخ به این سوال که باقی این هزینه‌ها را از کجا تامین می‌کند؟ خاطرنشان کرد: از اسپانسرها گرفتیم، از مسابقات‌مان درآمدزایی کردیم. از هر کجا که فکرش را بکنید گیر می‌آوریم. رفقای من دیگر سلام علیک نمی‌کنند و وقتی من را می‌بینند جیب‌شان را می‌بندند.
دبیر که در یک‌ گفت‌وگوی تلویزیونی حضور داشت، در پایان گفت: من این روزها را می‌دیدم. از روز اول که علیرضا دبیر را می‌زدند می‌خواستد این اتفاقات نیفتد. من می‌دانستم چه کار می‌کنیم. معتقدم اگر قرار است موفق شویم باید زیر ساخت درست شود. امکانات کمپ تیم‌های ملی کشتی از آمریکا و روسیه هم بهتر است. ما به‌روزترین امکانات فیزیوتراپی را داریم. اتاق پزشکی، سونا،‌ استخر، بازی‌های‌ کامپیوتری و ... را مهیا کردیم. سالن همایش‌ها داریم که نزدیک ۱۱۰۰ نفر گنجایش دارد. هم خودمان از آن استفاده می‌کنیم و هم از آن درآمدزایی داریم. از همه جای دنیا می‌آیند با ما اردو بگذارند. از هر کشتی‌گیر خارجی برای اسکان در کمپ هر شب ۱۵۰ دلار می‌گیریم.
دبیر در پایان گفت: ما هنوز خیلی عقبیم. به من می‌گویند راضی هستی؟ خیلی رک می گویم نه. این فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد توانایی ماست. نمی‌دانم باشم یا نباشم و خدا چه می‌خواهد اما پتانسیل کشتی خیلی بیش‌تر از این‌هاست.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره