نماد آخرین خبر

خداحافظی غم‌انگیز اسطوره؛ باید مرگ را بپذیریم

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
خداحافظی غم‌انگیز اسطوره؛ باید مرگ را بپذیریم

ورزش 3/اسون گوران اریکسون، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس که به بیماری سرطان مبتلا شده و پزشکان از او قطع امید کرده‌اند، در ویدئویی احساسی از هواداران خداحافظی کرد.خداحافظی غم‌انگیز اسطوره: باید مرگ را بپذیریم

 اسون گوران اریکسون در ژانویه گذشته اعلام کرد که در حال مبارزه با سرطان پانکراس است و پزشکان از او قطع امید کرده و گفته‌اند که حداکثر یک سال دیگر فرصت دارد.

از آن زمان، او به یک سفر خداحافظی احساسی پرداخته و از استادیوم‌های مختلف فوتبال در سراسر اروپا بازدید کرده است، از جمله باشگاه‌های سابقش، لاتزیو، بنفیکا و سمپدوریا. او همچنین به رویای خود برای مربی‌گری لیورپول دست یافت و در مارس در یک بازی بین اسطوره‌های تیم مقابل آژاکس هدایت تیم را بر عهده گرفت.

در یک مستند احساسی از آمازون پرایم درباره زندگی‌اش که «اسون» نام دارد، اریکسون با هواداران خداحافظی می‌کند. او در این مستند گفت:«من زندگی خوبی داشتم، بله. یک زندگی خیلی خوب‌ فکر می‌کنم همه ما از روزی که زندگی‌مان تمام می‌شود، یعنی وقتی می‌میریم، می‌ترسیم. اما زندگی مرگ هم دارد و باید یاد بگیریم که آن را همانطور که هست، بپذیریم.» او ادامه داد:«امیدوارم در پایان، مردم بگویند، «بله، او مرد خوبی بود.» اما همه این را نخواهند گفت.

امیدوارم من را به عنوان یک فرد مثبت به یاد بیاورید که سعی می‌کرد هر کاری که می‌توانست انجام دهد. ناراحت نباشید. لبخند بزنید. از همه چیز متشکرم. مربیان، بازیکنان، هواداران، همه چیز فوق‌العاده بود. مراقب خودتان باشید و زندگی کنید. خداحافظ.»

اریکسون در سال ۲۰۰۱ به عنوان اولین سرمربی خارجی تیم ملی انگلیس تاریخ‌ساز شد و این نقش را به مدت پنج سال بر عهده داشت. در طول دوران خود، او لحظات به یادماندنی بسیاری را خلق کرد اما نتوانست انگلیس را به مقام قهرمانی برساند و از این موضوع به عنوان یکی از حسرت‌هایش یاد کرده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید