نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

ده تقابل به یاد ماندنی تراکتور - پرسپولیس

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ده تقابل به یاد ماندنی تراکتور - پرسپولیس

ورزش 3/در یکی از حساس ترین دیدار های هفته دوم، تراکتور و پرسپولیس به مصاف هم میروند. دیداری که همیشه آبستن اتفاقات و البته نتایج جالب توجه ای بوده است. بی شک دیدار امروز نیز با توجه به حضور ستارگان سابق پرسپولیس در ترکیب تراکتور، از جذابیت های خاصی برخوردار خواهد بود. به همین بهانه بد نیست ده دیدار خاطره انگیز دو تیم در تاریخ لیگ برتر را مرور کنیم.
۱. تراکتور ۴-۱ پرسپولیس ۱۳۹۰
در بحرانی ترین روزهای تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر، این تیم در تبریز متحمل سنگین ترین شکست خود مقابل تراکتوری شد که با امیر قلعه نویی به دنبال قهرمانی بود. محمد ابراهیمی ستاره محبوب هواداران تراکتور مرد اول آن دیدار با دو گل و یک پاس گل بود.
۲. پرسپولیس ۱-۰ تراکتور ۱۳۹۲
علی دایی بعد از دوسال به نیمکت پرسپولیس برگشته بود و در نخستین بازی فصل سیزدهم، حریف سرسختی به نام تراکتور را پیش روی خود می‌دیدید. پرسپولیس در نهایت با تک گل سیدصالحی تراکتور را در این دیدار شکست داد. ضمن آنکه حامد لک در دهمین دقیقه بازی پنالتی محمد نوری را مهار کرد.
۳. پرسپولیس ۱-۳ تراکتور  ۱۳۹۳

آخرین بازی علی دایی روی نیمکت پرسپولیس نیز ماقبل تراکتور رقم خورد. در شبی که پرسپولیس با گل زیبای بنگر از حریف پیش بود، درخشش سامان نریمان جهان و لوسیانو ادینهو زمینه ساز کامبک باشکوه شاگردان خطیبی در آزادی و در نهایت شکست تلخ سرخپوشان پایتخت شد. بعد از این باخت، حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس نشست.
۴. پرسپولیس ۱-۱ تراکتور ۱۳۹۴
اولین مصاف برانکو و قلعه نویی با پرسپولیس و تراکتور حسابی جنجالی بود. درحالی که رامین رضاییان در دقیقه ۱۲ پرسپولیس را پیش انداخت، محمد ایرانپوریان گل مساوی را وارد دروازه سرخپوشان پایتخت کرد تا بازی مساوی به پایان برسد. بزرگترین حاشیه این بازی، نارنجک عظیم الجثه ای بود که در اواسط نیمه دوم بعد از درگیری شدید بنگر و عشوری روی نیمکت تراکتور فرود آمد و بازی را برای دقایقی متوقف کرد.
۵. پرسپولیس ۳-۰ تراکتور ۱۳۹۵
یک روز بعد از شوک بزرگ محرومیت نقل و انتقالاتی، تراکتور در آزادی مقابل رقیب مستقیم قهرمانی یعنی پرسپولیس با شکست پرگل بدرقه شد. رامین رضاییان، مهدی طارمی و وحید امیری گلزنان تیم برانکو در این دیدار بودند.
۶. پرسپولیس ۰-۰ تراکتور ۱۳۹۷
حمل پرچم ژاپن توسط هواداران تراکتور که اشاره به شکست پرسپولیس در فینال آسیا مقابل کاشیما داشت، این دیدار را حسابی جنجالی کرد. هرچند که گلی در پایان نود دقیقه تلاش دو تیم رد و بدل نشد اما این بازی تا دلتان بخواهد حاشیه و اتفاق عجیب درپی داشت.
۷. تراکتور ۱-۰ پرسپولیس ۱۳۹۸
آخرین برد خانگی تراکتور مقابل پرسپولیس در این بازی باشوت استثنایی احسان حاج صفی رقم خورد. جالب آنکه در آن بازی، بیرانوند، شجاع، ترابی و نادری در ترکیب اولیه پرسپولیس بودند و حالا بعد از پنج سال عضوی از تراکتور هستند.
۸. پرسپولیس ۲-۰ تراکتور ۱۳۹۸
آخرین بازی تماشاگر لیگ ایران پیش از شیوع بیماری کرونا را پرسپولیس و تراکتور در آزادی برگزار‌کردند. دیداری که بازهم شاهد برخی درگیری ها روی سکوهای ورزشگاه بودیم و در نهایت پرسپولیس در روزی که یحیی برای نخستین بار روی نیمکت این تیم می‌نشست، با گل های امیری و علیپور از سد شاگردان الهامی گذشت.
۹. تراکتور ۰-۰ پرسپولیس 1401

این بازی را بی شک می‌توان پرحاشیه ترین تراکتور پرسپولیس تاریخ دانست. دیداری که به علت برخی اتفاقات روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام، در نهایت نیمه تمام ماند و با حکم کمیته انضباطی، پرسپولیس با نتیجه ۳-۰ برنده اعلام شد.
۱۰. تراکتور ۲-۳ پرسپولیس ۱۴۰۱
بازی تهاجمی شاگردان یحیی در تبریز، پرسپولیس را با برتری دو برصفر در نیمه اول راهی رختکن کرد‌. تراکتور اما در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشت و با انجام یک بازی انتهاری، دو بار توسط عباس زاده دروزاه بیرانوند را باز کرد تا همه چیز از نو شروع شود. همه آماده سوت پایان بودند اما وحدت حنانوف بهترین شب فوتبالش در پرسپولیس را مقابل تراکتور با گلزنی در آخرین ثانیه این بازی رقم زد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره