نماد آخرین خبر

ربیعی: سازمان لیگ قانونش را برای سال بعد اعمال کند

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ربیعی: سازمان لیگ قانونش را برای سال بعد اعمال کند

ورزش 3/محمد ربیعی سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان در نشست خبری پیش از دیدار با تیم هوادار در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران حضور پیدا کرد و در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه درباره برگزاری این دیدار در شهر مقدس مشهد اظهار داشت: سعادتی است که بتوانیم اینجا باشیم تا هم به زیارت برویم و هم یک بازی خوب داشته باشیم ولی درباره بازی فردا مشخصا فکر می‌کنم در هفته نخست مسابقات هم مشخص بود که با توجه به مدت زمان کوتاه آماده سازی تیم‌ها، هنوز همه تیم‌ها تا مرز آرمانی خودشان فاصله دارند. تیم هوادار تیم خوبی است و کادرفنی مجرب، شناخته شده و باتجربه خوبی دارد. بازی دشواری خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا بازی بهتری نسبت به بازی قبل انجام دهیم.
او ادامه داد: با توجه به فیفادی پیشرو می‌توانیم باز هم در ادامه شرایط را بهتر کنیم و تیم را با وضعیت بهتری جلو ببریم. در نهایت امیدوار هستم که این بازی چون قرار است بعد از مدت‌ها در شهر مشهد یک بازی لیگ برتری برگزار شود، با استقبال علاقه‌مندان همراه شود تا بازی خوبی ارائه دهیم و کسانی که بازی را می‌بینند از آن لذت ببرند.
ربیعی درباره شرایط مصدومان تیمش گفت: همین امروز یک گزارش پزشکی از تمرین دیروز به ما رسید. مقداری مچ پای آقای لطیفی آسیب دیده که گزارش دقیقش فردا ساعت 10 صبح به من می‌رسد.

سرمربی تیم ذوب آهن درباره دوری این تیم از تماشاگرانش توضیح داد: به هر حال ورزشگاه فولادشهر در حال آماده سازی برای برگزاری بازی تیم ملی است و این یک وظیفه و رسالت برای مجموعه ذوب آهن و بنده حقیر است. جدای از آن باید اصلاحاتی در جهت حرفه‌ای‌ سازی صورت می‌گرفت که این کمک مجموعه، کارخانه و دیگر دست‌اندرکاران دارد صورت می‌گیرد ولی برای ما از لحاظ حرفه‌ای و فنی مقداری سخت است. هفته پیش با پرسپولیس در اراک بازی کردیم، این هفته با هوادار در مشهد بازی خواهیم کرد، هفته بعد با خیبر در خرم اباد بازی می‌کنیم و هفته بعدش هم باید به تبریز برویم. ما 4 هفته، یک بازی هم در اصفهان انجام نخواهیم داد و همه‌اش تیم ما در مسیر پرواز و هتل است. این شرایط رخ داده و سعی می‌کنیم به این چالش مثبت نگاه کنیم و از آن عبور کنیم تا در نهایت، در پس این داستان گلیم خودمان را از آب بکشیم بیرون.
وی افزود: به هر حال ذوب آهن فصل قبل خودش را در جدول به جایی رساند که متفاوت با چند سال قبلش بود. برای این اتفاق زحمات زیادی کشیده شد. هفته گذشته گفتم و نمی‌خواهم تکرارش کنم اما انتظارات از تیم ما با توجه به امتیازات هفته قبل، بیشتر شده که ما حالا مشکلات زیادی داریم. فردا بعد از بازی حتما صحبت می‌کنم اما فعلا امیدوار هستم همه دست به دست هم دهیم. تیم ذوب آهن تیم اصیلی بوده و امیدوار هستم امسال هم این احترام و محترم بودن را با توجه به همت بچه‌ها جلو ببریم.

ربیعی درباره هماهنگی باشگاه ذوب آهن از بابت انتقال میزبانی این تیم گفت: فکر می‌کنم اقای دکتر نکیسا پاسخگوی بهتری برای این سوال باشد. انتخاب شهر مشهد انتخاب بنده بود. ورزشگاه امام رضا با توجه به شناختی که ما داریم می‌دانیم یک ورزشگاه مدرن و حرفه‌ای است که حیف است این ورزشگاه در این شهر بزرگ و دوست داشتنی که قطب مذهبی ایران است، تیم نداشته باشد. من خودم همیشه دوست داشتم مشهد یک نماینده در لیگ داشته باشد و همیشه بازی کردن در مشهد از بابت حس معنوی و حس خوبی که دارد، چند منظوره است. امکانات، هتل و سیستم های حرفه‌ای خوبی دارد.
او ادامه داد: من هنوز چمن را ندیده‌ام و هنوز تمرین هم نکرده‌ایم اما می‌دانم این ورزشگاه یکی از ورزشگاه های حرفه‌ای خاورمیانه است. اگر شرایط قبلی را داشته باشد، بازی کردن در آن به کیفیت و جذابیت فوتبال ما کمک می‌کند.
سرمربی تیم ذوب آهن در پایان گفته‌های خود با اصحاب رسانه، خاطر نشان کرد: کارشناسی کردم و این نگاه شخصی من است. این حق را می‌خواهم که نظریه خودم را بگویم. سازمان لیگ در ابتدای سال آمد سهمیه بزرگسالان را از 19 به 20 ارتقا داد و دو سهمیه زیر 25 سال ایجاد کردند. 8 بازیکن هم در سهمیه زیر 23 سال قرار گرفتند که مجموع آن  30 نفر می‌شود و قبل از بازی با پرسپولیس مشخص شدم که لیست بازی از 20 نفر به 18 نفر رسیده و تغییر داشته. این الان در این وضعیت به نظرم کار را برای همه تیم‌ها سخت کند و همه تیم‌ها با ما موافق باشند. با جناب آقای جلالی و بقیه نفرات صحبت کردم و اکنون پیشنهاد می‌دهم برای کیفیت بازی‌ها که البته شاید با نظر من تغییری ایجاد نشود اما مسئله این است باشگاه‌ها هزینه کرده‌اند. اکنون با 30 بازیکن، باید 12 بازیکن به سکو برود و هفت نفر را به نیمکت بیاوریم که یک بازیکن هم دروازه‌بان است. 6 بازیکن داریم، 5 تعویضی که 2 تای آن زیر 21 سال است.

وی افزود: می‌دانم هدف جوان کردن لیگ است اما باید 2 ماه پیش اطلاع می‌دادید و فضایی ایجاد می‌شد که ما به سمت توجه کردن به بازیکنان زیر 21 سال برویم. با این تعداد نفرات، هم تمرینات شلوغ می‎‌شود و هم در جریان بازی دست ما بسته است. این هجده نفر برای قبل کرونا خیلی خوب بود اما حالا هر تیم 5 تعویض دارد. اگر مبنای ما AFC است، 23 نفر در لیست هستند که بدون محدودیت سنی می‌توان از آنها استفاده کرد. می‌خواهم از سازمان لیگ تقاضا کنم که اگر مقدور است مثل سال گذشته اجازه دهند از همان 20 بازیکن بزرگسال استفاده کنند و اگر شد طرح های دیگری را بگویند که ما هم قطعا استقبال می‌کنیم اما امسال اجازه دهند با این حالت برویم و از حالا، برای فصل بعد به تیم‌ها ابلاغ کنند که این پارامتر قرار استفاده شود تا چالش های مربی کمتر شود و از نظر پرورش دادن آنها دستمان بازتر باشد. الان تیم ذوب آهن بازیکن زیر 23 سال، زیر 24 سال، زیر 25 سال و زیر 26 سال زیاد دارد که باعث شده میانگین سنی‌اش از تیم های جوان لیگ باشد. وقتی لیست این تغییرات را داشته باشد و از این سمت لیست بازی را محدود کنیم، چالش های زیادی برای مدیر باشگاه و من سرمربی دارد. برای این بازیکنان پرداخت مالی صورت گرفته و اگر قرار باشد به سکو بروند، استهلاکشان بیشتر می‌شود و شرایط آماده کردن آنها هم مشکل ساز است. من پیشنهادم را گفتم و اگر دوستان ما در سازمان لیگ حرف ما را می‌شنوند، تدبیری برای این مسئله بیاندیشند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره