نماد آخرین خبر

صعود بوکاجونیورز به جام باشگاه‌های جهان 2025

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
صعود بوکاجونیورز به جام باشگاه‌های جهان 2025

ورزش 3/بوکاجونیورز یکی از نمایندگان قاره آمریکای جنوبی در جام باشگاه‌های جهان 2025 خواهد بود.
بوکاجونیورز به جام باشگاه‌های جهان صعود کرده و در افتتاحیه مسابقات 32 تیمی که در سال 2025 در آمریکا برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.
بوکا جونیورز سی‌امین تیمی است که جواز حضور در جام باشگاه‌های جهان 2025 و دومین تیمی از آرژانتین است که بلیط خود را برای سفر به ایالات متحده در سال آینده رزرو می‌کند.
پس از اینکه تیم‌های آرژانتینی سن لورنزو و تالرس و ناسیونال اروگوئه در مرحله یک هشتم نهایی جام لیبرتادورس 2024 حذف شدند، صعود بوکاجونیورز قطعی شد.

جام باشگاه‌های جهان فیفا با 32 تیم در ماه‌های ژوئن و جولای 2025 در ایالات متحده برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها باشگاه‌های شش کنفدراسیون برای کسب عنوان قهرمانی جهان با هم رقابت می‌کنند.

آمریکای جنوبی در این رقابت 6 سهمیه دارد که پیش از این پالمیراس، فلومیننزه، فلامینگو و ریورپلاته از این قاره صعود خود را قطعی کرده بودند.
از قاره آفریقا ویداد مراکش، الاهلی مصر، مامدولی ساندونز آفریقای جنوبی و ای‌اِس تونس از تونس به این رقابت‌ها صعود کرده‌اند.
الهلال عربستان، اوراواردز ژاپن، العین امارات و اولسان هیوندای کره جنوبی هم از قاره آسیا به مسابقات سال بعد راه پیدا کرده‌اند.
چلسی انگلیس، پاری سن ژرمن فرانسه، منچسترسیتی انگلیس، رئال مادرید و اتلتیکومادرید اسپانیا، اینترمیلان و یوونتوس ایتالیا، پورتو و بنفیکا پرتغال، بایرن مونیخ و دورتموند آلمان و سالزبورگ اتریش هم از قاره اروپا در این مسابقات شرکت می‌کنند.
کلاب لئون، مونترری و سی‌اف پاچوکا از مکزیک و ستل ساندرز آمریکا هم از قاره آمریکای شمالی به این رقابت‌ها رسیده‌اند. آکلند سیتی از نیوزلند هم تنها نماینده اقیانوسیه در این بازی‌هاست.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید