نماد آخرین خبر

مصدومیت عجیب بلینگام؛ عضله‌ای که همه ندارند!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مصدومیت عجیب بلینگام؛ عضله‌ای که همه ندارند!

ورزش 3/جود بلینگام از ناحیه عضله‌ای در پا مصدوم شده که در میان مصدومیت‌های نادر فوتبالی قرار دارد.
همه مردم دنیا عضله‌ای که جود بلینگام از آن ناحیه مصدوم شده را ندارند و تخمین زده می‌شود که 10 درصد از جمعیت فاقد آن هستند. سانتیاگو برنابئو فردا از دیدن مثلث BMV محروم خواهد بود و باید یک ماه برای آن صبر کند. حداقل تا بعد از تعطیلات تیم ملی صبر کنیم تا جود بلینگام به شرایط بازی برسد و بتواند در کنار وینیسیوس و امباپه به میدان برود.
چیزی که در ابتدا محل تردید بود، با گزارش تیم پزشکی رئال رنگ واقعیت گرفت و مصدومیت بلینگام در تمرین جدی‌تر از تصورات بود.
دوره ریکاوری این مصدومیت بین 3 تا 4 هفته است، به این معنی که بلینگام مطمئناً بازی‌ها مقابل وایادولید، لاس پالماس و بتیس را به اضافه‌ی بازی‌های تیم ملی انگلیس برابر ایرلند و فنلاند، از دست خواهد داد.
جود از چه ناحیه ای مصدوم شده؟
منطقه آسیب دیده ستاره انگلیسی در گزارش‌های پزشکی نادر است. از جمله به این دلیل که همه مردم آن را ندارند. عضله پلانتاریس یک عضله بلند و نازک است. ماهیچه کف‌پایی که باعث خم شدن زانو می‌شود. منشأ آن در بالا از پشت استخوان ران است و در پایین به تاندون آشیل می‌چسبد. این عضله نازک و ضعیف محسوب می‌شود.

داخل عضله هم از نظر ضخامت و هم از نظر طول متغیر است. گاهی اوقات عضله دارای دو قسمت هسته‌ای است که توسط یک تاندون از هم جدا شده‌اند. در حدود 10 درصد از جمعیت هم عضله پلانتاریس به طور کامل وجود ندارد.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره