نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

نایب قهرمانی دختران ایران در مسابقات جهانی کشتی با کمربند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نایب قهرمانی دختران ایران در مسابقات جهانی کشتی با کمربند

تسنیم/ملی‌پوشان بانوان ایران در رقابت‌های جهانی کشتی با کمربند کورش به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.
رقابت‌های جهانی کشتی با کمربند کورش با حضور 34 کشور از یک لغایت ششم شهریورماه در مجموعه ورزشی کاخ بیشکک قرقیزستان برگزار  شد و در پایان این رقابت‌های ملی‌پوشان کشورمان با کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز به کار خود پایان دادند. 
در بخش بانوان  نیز تیم کشورمان با یک مدال طلا، نقره و برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند. تیم قرقیزستان بر سکوی قهرمانی دست یافت و ازبکستان پس از تیم کشورمان در جایگاه سوم قرار گرفت.
در بخش بانوان، سمانه خجسته نماینده کشورمان در وزن 75 کیلوگرم پس از قرعه استراحت با دو پیروزی فینالیست شد و با برتری مقابل حریفی از قرقیزستان به مدال طلا دست یافت.  
الهه روزبه دیگر نماینده کشورمان در وزن 60 کیلوگرم پس از قرعه استراحت با سه برد پی در پی در فینال رقابت‌ها مقابل حریفی از کشور میزبان ناکام ماند و به مدال نقره بسنده کرد.
در رقابت‌های وزن 65- کیلوگرم نیز مبینا میرزاپور اصل  پس از قرعه استراحت در دور نخست، در بازی دوم مقابل حریف قرقیزستانی بازی را واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

در بخش مردان؛ شادمان عظیمی در وزن 90+ با پیروزی برابر نمایندگان آذربایجان، روسیه و ازبکستان در فینال مسابقات در مصاف با حریفی از کشور قرقیزستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.
سجاد چادرنشین پس از استراحت در دور نخست، حریفی از قزاقستان را ضربه فنی کرد، اما در ادامه مغلوب نماینده قرقیزستان شد و به مدال برنز رسید.
در وزن 90- کیلوگرم، تورج چناری در اولین بازی خود از سد حریفی از ازبکستان گذشت و در ادامه مقابل نماینده روسیه به پیروزی رسید، اما با شکست مقابل نماینده بلاروس از دور مسابقات کنار رفت.  ایوب قلی‌پور دیگر ملی پوش کشورمان نیز پس از  استراحت در دور نخست مغلوب نماینده روسیه شد و از دور رقابت‌ها حذف شد.
در این مسابقات فرشاد شادکادم هدایت تیم مردان کشورمان را برعهده داشت و ستاره اسماعیلی  نیز سرمربی تیم بانوان کشورمان بود و مونا میرزایی نیز به عنوان مربی در کنار تیم کشورمان حضور داشت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره