نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

کارشناسی گل شجاع در تصاویری که ندیده‌اید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
کارشناسی گل شجاع در تصاویری که ندیده‌اید!

ورزش 3/ این هفته ورزشگاه یادگار امام برای اولین بار میزبان وی ای ار بود و این در حالی است که برخلاف بازیهای قبلی لیگ برتر، این بار تکنولوژی داور ویدیویی مورد استفاده قرار گرفت و تا حدی سرنوشت بازی را هم تحت‌تاثیر خود قرار داد.
علاوه بر صحنه اخراج سروش رفیعی که بعد از بازبینی صحنه توسط داور با کارت قرمز او همراه شد، صحنه گل تیم تراکتور هم با بررسی دقیق دوربین‌های وی ای ار همراه بود.
در تصاویر اختصاصی که به دست خبرنگار ما رسیده، مشخص شده که در این صحنه داور وی ای ار افساید را با تکنولوژی VOL بررسی کرده است. در این صحنه شجاع تنها کمی عقب‌تر از آخرین مدافع پرسپولیس قرار دارد و حتی کشیدن خط افساید نشان می‌دهد این اختلاف بسیار بسیار ناچیز بوده است.

اما تکنولوژی وی او ال چه سازوکاری دارد؟ این تکنولوژی به دوربین نزدیک خط افساید نیاز دارد که البته از طریق نرم افزار، چند ساعت مانده به شروع بازی با حضور نماینده وی ای ار، زمین بازی را کالیبره می‌کند تا امکان تشخیص خط افساید وجود داشته باشد.
بنابراین نیازی به این نیست که دوربین لزوما روی خط آفساید باشد، چرا که باتوجه به کالیبره شدن زمین، داور وی ای ار می‌تواند خط افساید را بر اساس حضور آخرین مدافع بکشد و آفساید یا آنساید را تعیین کند.

بر اساس این تصاویر، مشخص شده که شجاع تنها ۰.۳ ‌متر از آخرین مدافع پرسپولیس عقب‌تر بوده و به عبارتی امکان داشت که بدون وجود این تکنولوژی، گل صحیح تراکتور افساید گرفته شود چرا که بازیکنان بسیار نسبت به هم نزدیک بودند.
بر اساس اعلام مسئولان وی ای ار، در هر بازی که این تکنولوژی استفاده شود، باتوجه به کالیبره شدن زمین، امکان تشخیص نیمه اتوماتیک افساید وجود دارد و از این بابت مشکلی وجود نخواهد داشت.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره