نماد آخرین خبر

حرفهای قنبرزاده درباره لیست زیر 25 سال

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حرفهای قنبرزاده درباره لیست زیر 25 سال

ورزش 3/قنبرزاده در نشست خبری اخیر خود به تشریح جزئیات سقف بودجه و اصلاحاتی که در قوانین مربوط به مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها انجام شده، پرداخت و نکات پراهمیتی را برای افزایش سهمیه مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مطرح کرد.
قنبرزاده با اشاره به اینکه سقف بودجه بر اساس درآمدها تعیین می‌شود، گفت: این به این معنا نیست که یک رقم ثابت مانند X ریال تعیین کنیم. باشگاه‌ها هر فصل درآمد قابل تحقق خود را اعلام می‌کنند. در این راستا، چهار باشگاه حاضر در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به صورت مکتوب درخواست افزایش 25 تا 30 درصدی بودجه را ارائه کردند که ما نیز این درخواست را لحاظ کردیم. همچنین، باشگاه‌ها درخواست کردند که درآمد حاصله از 50 درصد به 100 درصد افزایش یابد که این نیز در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه به تغییرات ایجاد شده پس از جلسه با مدیران عامل چهار تیم آسیایی اشاره کرد و گفت: مدیران عامل سه موضوع را مطرح کردند. یکی قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال بود که یک ساله نباشد و ما این موضوع را اصلاح کردیم. نکته دیگر بحث بازیکنان ۲۵ سال بود که تقاضا داشتند دو سهمیه اضافه شود، در صورتی که با همان باشگاه قرارداد داشته باشند. باشگاه‌ها اعتراضی ندارند، تقاضای آنها همین است که دو بازیکن به سهمیه زیر ۲۵ سال اضافه شود و در دستورالعمل از همان ابتدا این دو بازیکن لحاظ شده که در لیست زیر ۲۵ سال باشد.
قنبرزاده در پاسخ به انتقادات خبرنگاران درباره ادامه این قوانین پس از واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی، گفت: یک اصل اقتصادی وجود دارد که می‌گوید هزینه‌ها باید متناسب با درآمدها باشد. در AFC این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود و اگر درآمدها با هزینه‌ها تناسب نداشته باشد، AFC نیز وارد عمل می‌شود.
او افزود: کنترل درآمد و هزینه یکی از دلایل اصلی دستیابی به مجوز حرفه‌ای برای 7 باشگاه بوده است. اگر هزینه‌ها نسبت به درآمدها 30 درصد کمتر باشد، معقول است، اما اگر این عدد به 70 درصد برسد، AFC نیز ورود می‌کند.
قنبرزاده همچنین به استفاده باشگاه‌ها از منابع عمومی اشاره کرد و گفت: بسیاری از باشگاه‌های صنعتی و معدنی ما سهام عدالت دارند و باید کنترل درآمد و هزینه در AFC رعایت شود. فدراسیون به دنبال کاهش منابع فوتبال نیست، بلکه هدف آن ایجاد نظمی است تا سهمیه تیم‌هایی که مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند، از 7 به 10 تیم افزایش یابد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره