نماد آخرین خبر

پیوس: گاریدو باید از این سردرگمی خارج شود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پیوس: گاریدو باید از این سردرگمی خارج شود

ورزش 3/ فرشاد پیوس درباره شرایط پرسپولیس طی دو هفته ابتدایی گفت: مسلما با دو بازی رسمی نمی‌توان نظر کاملی درباره شرایط تیم داد. چیزی که از حیث آماری مشخص است پرسپولیس تنها دو امتیاز کسب کرده و مقابل تراکتور و در آن شرایط بازگشت خوبی برای کسب تساوی داشت.
وی ادامه داد: نگاه بدبینانه این است که پرسپولیس 4 امتیاز در ابتدای فصل از دست داده است. تیم در بخش دفاعی و ایجاد موقعیت هم با مشکلاتی مواجه بوده است. تراکتور تیم قدرتمندی بود و در زمین خود بازی می‌کرد اما پرسپولیس تحت هر شرایطی نباید این میزان موقعیت به حریف می‌داد و نیازمند آنالیز مناسبی است که این ضعف برطرف شود. آنها باید در آسیا بازی کنند و مسلما تیم‌های قدرتمند آسیایی به این سادگی از این فرصت‌ها عبور نخواهند کرد و این می‌تواند اتفاقات تلخی به همراه داشته باشد.
پیوس درباره الکسی گوندوز دروازه‌بان این تیم نیز گفت: بهرحال پرسپولیس دروازه‌بان بزرگی از دست داده و الکسیس نشان داد که توانانی مناسبی دارد. موقعیت‌های زیادی را دفع کرد و مسلما شایسته تقدیر است. اما بحث اینجاست که خط میانی و دفاعی ما نباید شرایط این‌همه ایجاد موقعیت برای حریف را شکل دهند.

وی درباره وضعیت این تیم خصوصا در فاز تهاجمی نیز گفت: پرسپولیس همیشه به بازی تهاجمی شهرت داشته است. اما چیزی که طی این دو بازی دیدیم مطابق انتظار نبود. به نظر در خط میانی با ضعف‌هایی مواجه هستیم و مهاجمان در موقعیت‌های مناسب گلزنی قرار نمی‌گیرند. شما نمی‌توانید به ارسال‌ها به عنوان موقعیت‌سازی اشاره کنید و راه‌های گلزنی زیادی باید هر تیم در نظر داشته باشد. نه عیسی و نه علیپور طی این دو بازی موقعیت مناسبی برای گلزنی نداشتند و خط میانی نباید به صرف ارسال برای ایجاد موقعیت متکی باشد.
پیوس درباره اخراج سروش رفیعی نیز گفت: درباره آن خطا و کارت قرمز بحث زیادی شکل گرفته است. تصور می‌شد با استفاده از VAR شرایط بهتر شود اما مشخص شد که مشکل چیز دیگری است و داوران ما نیازمند تمرکز و آموزش بیشتری نیز هستند که قطعا این موضوع باید در اولویت فدراسیون و کمیته داوران باشد. من درباره حواشی نمی‌خواهم حرفی بزنم و کیفیت سروش رفیعی مشخص است و امیدوارم او نیز با تمرکز بیشتر روی تمرینات و بازی‌ها، بار دیگر به بازیکنی موثر و کارگشا برای تیم تبدیل شود.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره بازی این هفته پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان نیز گفت: فولاد با یحیی تیم متفاوتی نشان داده است و سازماندهی‌تر کار را دنبال می‌کند. بازی سختی برای پرسپولیس خواهد بود. بعد از دو تساوی، اکنون همه انتظار برد و بهبود شرایط در جدول را دارند. امیدوارم نمایش خوب پرسپولیس و گاریدو در این بازی استارت بخورد. او باید از این سردرگمی تاکتیکی و تغییراتی که شکل می‌دهد هر چه زودتر خارج شده و با تفکراتی برتر مقابل رقبا حاضر شود. باز هم می‌گویم اینکه پرسپولیس 10 نفره برابر تراکتور و در آن جو به تساوی می‌رسد خوب و پوئن مثبتی است اما اینکه به رقبا اجازه این همه ایجاد موقعیت بدهند خوب و امیدوارکننده نیست و او باید فکری برای پرسپولیس داشته باشد و خصوصا در خط میانی با فلسفه مناسب و ایجاد فضا و موقعیت، مسیر کسب نتیجه تیم را فراهم کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره