نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

نکاتی درباره مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نکاتی درباره مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

باشگاه خبرنگاران/ امشب هفتم شهریورماه مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران در میدان کنکورد این شهر آغاز خواهد شد و این مراسم نیز همچون افتتاحیه المپیک برای نخستین بار بیرون از ورزشگاه و داخل محیط شهری برگزار می‌شود.
میدان کنکورد محل اصلی برگزاری افتتاحیه بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک یکی از میدان‌های مشهور و از محله‌های اعیان نشین در پاریس است که در انتهای شرقی خیابان شانزلیزه قرار دارد و در سوی دیگر میدان کنکورد هم باغ تویلری که به موزه لوور منتهی می‌شود، قرار گرفته است.
برای حضور در مراسم افتتاحیه پیش بینی حضور ۶۵ هزار تماشاگر شده است و نزدیک به ۴۵ هزار نیروی امنیتی و غیرامنیتی در این مراسم حاضر خواهند بود.
توماس ژولی مدیر هنری مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴ گفت: در میدان کنکورد و خیابان شانزلیزه بی صبرانه منتظر نمایشی هستیم که قلب را متحول می‌کند، در این مراسم اجرا‌هایی را شاهد خواهیم بود که بی نظیر هستند و پیش از این دیده نشده اند.
تیری رگول مدیر مراسم‌های کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک در ارتباط با مراسم افتتاحیه گفت: ورزشکاران شرکت کننده در افتتاحیه از میدان کلمانسو که نزدیک کاخ گرندپله است به سمت میدان کنکورد رژه می‌روند.
او ادامه داد: در مورد این بخش از مراسم افتتاحیه که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آن به حساب می‌آید، اقدام به یک سنت شکنی کرده ایم به اینگونه که برای نخستین بار تیم پناهندگان مقابل تماشاگران رژه خواهد رفت.

جکی چان بازیگر مشهور ۷۰ ساله هنگ کنگی که بسیاری از مردم جهان با نقش آفرینی‌های او در فیلم‌های سینمایی خاطره دارند نیز از جمله افراد مشهوری است که مشعل المپیک را حمل خواهند کرد، همچنین ژان فرانسوا کلرووی فضانورد ۶۵ ساله فرانسوی هم مشعل بازی‌های پارالمپیک را حمل خواهد کرد.
مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نمایش توهین‌آمیز نقاشی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی با واکنش‌های شدید روبرو شد و کلیسا کاتولیک فرانسه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف عمیق از برگزاری این مراسم  اعلام کرد: متاسفانه این مراسم شامل صحنه‌هایی بود که مسیحیت را مسخره می‌کرد.  
منتقدان استدلال می‌کنند که این اجرا تبلیغات ال‌جی‌بی‌تی را ترویج کرده و به اعتقادات مذهبی توهین کرده است.
با این وجود فرانسوی‌ها کمی دست به عصاتر افتتاحیه پارالمپیک را برگزار خواهند کرد.
کاروان کشورمان با نام فرزندان ایران با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته والیبال نشسته، پاراتکواندو، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتیراندازی با کمان، پاراکانو، گلبال، پاراشنا، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری در این رویداد بزرگ شرکت می‌کند. محمدرضا میرشفیعی ملی‌پوش جانباز پاراتیراندازی و هاجر صفرزاده دونده‌ی کم‌بینای کشورمان پرچم دار کشورمان در بازی های پارالمپیک پاریس هستند.
میرشفیعی سال ۱۳۶۷ و در ۱۶ سالگی، در منطقه شاخ شمیران عراق به درجه جانبازی نائل شد. هر دو پرچمدار ایران در این دوره از بازی‌ها، اولین پارالمپیک خود را تجربه می‌کنند.
بازی‌های پاراالمپیک از المپیک ۱۹۶۰ رم هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. در پارالمپیک پاریس ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور در ۲۲ رشته ورزشی برای تصاحب ۵۴۲ مدال به به مبارزه خواهند پرداخت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره