نماد آخرین خبر

الکسانیان کوتاه نیامد؛ پیگیری شکایت با وکلای بین‌المللی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
الکسانیان کوتاه نیامد؛ پیگیری شکایت با وکلای بین‌المللی

تسنیم/باوجود اعلام قبلی فدراسیون کشتی ارمنستان مبنی بر انصراف از پیگیری شکایت‌شان از داور مبارزه فینال آرتور الکسانیان و محمدهادی ساروی، کشتی‌گیر ارمنی بار دیگر از طریق وکلای بین‌المللی پیگیر موضوع شد.
فینال وزن 97 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک را محمدهادی ساروی از آرتور الکسانیان قهرمان عنوان‌دار ارمنستان برد و صاحب نشان طلای المپیک شد.
الکسانیان اما به داوری این مبارزه اعتراض داشت و همان وقت ارمنی‌ها اعتراض خود را ابتدا به اتحادیه جهانی و سپس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کردند. در بازگشت این تیم به ارمنستان، بعد از جلسه کمیسیون داوران فدراسیون کشتی این کشور، اعلام شد که ارمنی‌ها از پیگیری اعتراض خود صرف‌نظر کرده‌اند اما اینطور که پیداست الکسانیان خودش بار دیگر وارد عمل شده و از طریق وکلای بین‌المللی می‌خواهد بار دیگر پرونده اعتراضش را به جریان بیاندازد.
فدراسیون کشتی ارمنستان هم بعد از اصرار الکسانیان به این موضوع، کنار او قرار گرفته است.
تصمیمی که اتحادیه جهانی کشتی سال گذشته در مورد فینال 87 کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات جهانی بلگراد اتخاذ کرد و چندی بعد از پایان این رقابت‌ها، فیلم مبارزه فینال علی چنگیز از ترکیه و دیوید لوسونچی از مجارستان را مورد بازبینی قرار داد و باتوجه به محرز بودن ضربه شدن چنگیز مقابل لوسونچی، تصمیم گرفت برای آنکه قوانین این اجازه را نمی‌داد که بعد از بالا رفتن دست کشتی‌گیر توسط داور، جای برنده و بازنده تغییر کند، دو نشان طلا در این وزن توزیع کند که طلای دوم از آن لوسونچی شد؛ موضوعی است که الکسانیان را برای پیگیری اعتراضش مصمم‌تر از قبل کرده است.
در این بین بعید به نظر می‌رسد در خصوص مبارزه فینال الکسانیان و ساروی، داوران بی‌طرف رأیی غیر از آنچه روز مسابقه توسط داور مبارزه فینال اعلام شد، بدهند چراکه درخصوص مبارزه لوسونچی و چنگیز، به وضوح ضربه فنی اتفاق افتاده بود به طوریکه چشم‌پوشی از آن در بازبینی مجدد، کار بسیار سختی بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره