نماد آخرین خبر

لحظه به لحظه از پاریس؛ بهترین تیم جهان وارد می‌شود!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لحظه به لحظه از پاریس؛ بهترین تیم جهان وارد می‌شود!

ورزش 3/در روز دوم بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس ورزشکاران ایرانی در 7 رشته به مصاف رقبای خود می‌روند.
 یک مدال نقره توسط پدیده 15 ساله پاراتکواندو تنها دشت ایران در روز اول بازی‌های پارالمپیک بود. اما در روز دوم برنامه‌ای فشرده‌تر برای ایرانی‌ها تدوین شده و ورزشکاران در 7 رشته به مصاف رقبای خود می‌روند.
پاراتیراندازی با کمان، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراشنا، گلبال، والیبال نشسته و پارادوومیدانی رشته‌هایی هستند که ایران در روز دوم بازی‌های پارالمپیک در آن‌ها نماینده خواهد داشت. 
در این میان اولین بازی تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان بهترین تیم جهان توجه خیلی از علاقه‌مندان به ورزش ایران را به خود جلب می‌کند. 
البته که امید به مدال‌آوری در رشته‌های پاراتکواندو و پارادوومیدانی از سایر رشته‌ها بیشتر خواهد بود و باید دید اولین طلای ایران در روز دوم ضرب می‌شود یا خیر.
پوشش زنده خبری

**تیم ملى گلبال ایران در حالی در گروه A مسابقات مقابل فرانسه به برتری رسید که تماشاگران فرانسوی حاضر در "ساوث پاریس آرنا" حمایت همه جانبه‌ای از تیم خود به عمل آورده بودند اما در نهایت شاگردان بهمن دوستی موفق شدند ١٢ بر ٨ به پیروزى دست یابند.

**محمدرضا میرشفیعى در فینال تپانچه بادى ١٠ متر به مصاف چائو یانگ (چین)،  الکساندر رینا (کوبا)، مانیش ناروال (هند)، ژیائولونگ لو (چین)، بوستر آنتونسن (دانمارک)، سرور ابراگیموف (ازبکستان) و جئونگدو جو (کره‌جنوبی) رفت و در پایان با کسب ۱۱۱.۷ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

**نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم پاراتکواندوی ایران با این شکست راهی گروه شانس مجدد شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند، اما مصدومیت شدید او از ناحیه زانو باعث شد تا صادقیان پور شانسى براى رسیدن به برنز هم نداشته باشد و ادامه مسابقات را از دست بدهد.

**سعید صادقیان پور نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم پاراتکواندو در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر ناتهان تورکاتو دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ از برزیل به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه ۲۲ بر ۱۰ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند.

**جو سالن ساوت پاریس آرنا ۶ که دیدار تیم‌های ملی گلبال ایران و فرانسه در آن‌ در جریان است کاملا به نفع تیم میزبان است.

**میرشفیعی که نخستین تجربه پارالمپیکی او هست در فینال از ساعت 15:30 باید به مصاف رقبایی از کشورهای چین (۲ نماینده)، کره‌جنوبی، هند، دانمارک، کوبا و ازبکستان برود.

**سیدمحمدرضا میرشفیعی تنها جانباز و پرچمدار کاروان کشورمان در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر در کلاس sh1 به مصاف ۲۵ رقیب دیگر خود رفت و توانست با امتیاز ۵۶۸ در رده چهارم قرار گرفت و به فینال راه یافت.

**سینا ضیغمى‌نژاد با قرار گرفتن در رده هشتم مجموع دو گروه به فینال راه یافت، اما شاهین ایزدیار از رسیدن به فینال بازماند. فینال مسابقات پاراشنا عصر امروز برگزار خواهد شد.

 
**مسابقات مرحله مقدماتى رشته پاراشنا در حالى صبح امروز در سالن لادفنز آرنا شهر پاریس برگزار شد که دو شناگر ایرانى در رشته ١٠٠ متر قورباغه به مصاف رقباى خود رفتند. سینا ضیغمى‌نژاد در گروه اول مقدماتى با ثبت زمان ١:١٠:٥٨ دقیقه در رده چهارم قرار گرفت. همچنین شاهین ایزدیار در گروه دوم مقدماتى با ثبت زمان ١:١٣:٠٤ در رده هفتم گروه دوم مقدماتى قرار گرفت.
**مسابقه تپانچه بادی ۱۰ متر مردان در پارالمپیک پاریس با حضور سیدمحمدرضا میرشفیعی پرچمدار کار‌وان ایران آغاز شد.

**در دومین روز از رقابت‌های پاراتکواندو بازی‌های پارالمپیک پاریس سعید صادقیان‌پور نماینده وزن 63- کیلوگرم تنها پاراتکواندوکار ایران بود که روی شیاپچانگ رفت. صادقیان‌پور در دور نخست برابر جاگیری از جزایر سلیمان به میدان رفت و در یک بازی برتر و یک‌طرفه با نتیجه 28 بر 2 به برتری رسید و راهی دور یک چهارم نهایی شد.


**مسابقه سیدمحمدرضا میرشفیعی نیز در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر در کلاس sh1 از ساعت ۱۲:۴۵ به وقت ایران آغاز خواهد شد. پرچمدار کاروان ایران برای راهیابی به فینال باید با ۲۵ رقیب دیگر رقابت کند.
**مرحله مقدماتی مسابقات ۱۰ متر تفنگ بانوان در کلاس sh1 امروز جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در مرکز تیراندازی شاتورو در ۲۸۰ کیلومتری جنوب پاریس آغاز شد. رقیه شجاعی که تجربه حضور در پارالمپیک 2020 توکیو را دارد به مصاف ۱۶ رقیب خود رفت که در پایان با ثبت امتیاز ۶۱۷.۱ در رده نهم قرار گرفت. شجاعی رقابت پایاپایی با حریف نامدار چینی خود داشت و در پایان با اختلاف بسیار کم در رده نهم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره