نماد آخرین خبر

ورزشگاه نقش جهان، از چمن رولی تا هیبریدی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ورزشگاه نقش جهان، از چمن رولی تا هیبریدی

ورزش 3/مسئولان باشگاه سپاهان پس از تخلیه چمن ورزشگاه نقش جهان به دنبال بهترین راهکار برای کاشت چمن جدید هستند و در این بین میان اجرای دو گزینه گیر کرده‌اند.
 در این زمینه و پس از تخلیه چمن ورزشگاه که بلافاصله پس از برگزاری دیدار چادرملو و سپاهان در چارچوب هفته اول رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد، باشگاه سپاهان با پیمانکارهای مختلف وارد رایزنی و مذاکره شد تا بهترین تصمیم را برای انتخاب چمن جایگزین بگیرد. 
استفاده از چمن رول شده و یا چمن هیبریدی در میان گزینه‌های اصلی قرار گرفت. این دو گزینه البته هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را به همراه دارد و البته شرایط اقلیمی ورزشگاه نقش جهان نیز در انتخاب نوع چمن آینده آن تاثیر به‌سزایی دارد و در حال حاضر ذهن مهندسینی که روی پروژه مشغول به کار هستند را درگیر کرده است. 
در واقع همین چندگانه بودن ابعادی که باید در پیاده‌سازی چمن جدید در نظر گرفته شود کار را برای مدیران باشگاه سپاهان سخت کرده است. 
در این بین استفاده از چمن رول شده راحت‌ترین اقدام است، چرا که هم ورزشگاه نقش جهان در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به نیاز مبرم سپاهان و وضعیت این روزهای ورزشگاه‌های کشور در دسترس قرار خواهد گرفت و هم در آینده تعویض آن راحت‌تر خواهد بود. همچنین هزینه آن مقرون به صرفه‌تر نسبت به روش دیگر است.
از سوی دیگر استفاده از چمن هیبریدی هم هزینه بیشتری به همراه داشت دارد و هم شرایط اقلیمی ورزشگاه نقش جهان و وجود ریزگردها در اصفهان سلامت چمن را به خطر می‌اندازد. ضمن اینکه استفاده از این نوع چمن سبب خواهد شد تا فرآیند تعویض بیشتر از چمن رول شده و چیزی حدود سه ماه طول بکشد.
این روزها مسئولان باشگاه سپاهان با در نظر گرفتن تمامی موارد در حال جمع‌بندی نهایی هستند و به نظر می‌رسد با توجه به هزینه کمتر، در دسترس قرار گرفتن سریع‌تر نقش جهان و همین‌طور امکان آسان‌تر تعویض چمن در آینده با توجه به شرایط اقلیمی اصفهان و گرم‌تر شدن هوا در سال‌های آینده، گزینه استفاده از چمن رولی بیشتر مورد توجه قرار دارد. 
در نهایت باید منتظر ماند و دید سپاهان چه تصمیمی برای چمن نقش جهان خواهد گرفت تا این ورزشگاه به چرخه مسابقات لیگ برتر و همین‌طور مسابقات آسیایی بازگردد و بتواند مورایس و شاگردانش را از خانه به دوشی در بیاورد


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره