نماد آخرین خبر

الهویی: دیدار با قرقیزستان مهم‌ترین بازی ماست

منبع
فارس
بروزرسانی
الهویی: دیدار با قرقیزستان مهم‌ترین بازی ماست

فارس/مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیر قلعه‌نویی تاکید دارد دیدار با قرقیزستان مهم‌ترین دیدار ما در شرایط فعلی است.
 سعید الهویی درمورد آغاز اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته پس از قرعه‌کشی توسط امیر قلعه‌نویی و کادرفنی شروع شد. از روز گذشته بازیکنان لیگ برتری و برخی نفرات لژیونر حاضر در لیگ امارات همراه با سامان قدوس به اردو اضافه شدند. سایر بازیکنان نیز ظرف امروز و فردا به اردو اضافه می‌شوند. فردا تیم از تهران به اصفهان پرواز می‌کند تا 2 جلسه تمرینی هم در این شهر و کمپ تمرینی باشگاه ذوب آهن داشته باشیم. وی درمورد میزان آمادگی سامان قدوس و علیرضا جهانبخش با توجه به تمرین نکردن آنها در یک تیم باشگاهی، گفت: نه فقط این 2 بازیکن بلکه عملکرد سایر نفرات را از لحاظ فنی و بدنی با گرفتن گزارش از خودشان و باشگاه‌هایشان رصد کردیم. قدوس و جهانبخش بازیکنان باکیفیتی هستند که در سال‌های گذشته نیز جایگاه و عملکرد بسیار خوبی در تیم ملی و باشگاه‌شان داشتند. در این بازه زمانی نیز که هنوز با باشگاه جدیدی عقد قرارداد نکرده‌اند، توانستیم به خوبی کیفیت آمادگی جسمانی آنها را رصد کردیم.

براساس نظر امیر قلعه‌نویی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.مربی تیم ملی درمورد اینکه آیا دعوت از برخی بازیکنان جدید مثل علی نعمتی تنها با هدف آزمون و خطا گرفتن از آنها اتفاق می‌افتد، گفت: همیشه امیر قلعه‌نویی در این مورد صحبت کرده که یک لیست یا ماتریکس 60 تا 65 نفره داریم که می‌توانند در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرند. هر هفته نیز عملکرد آنها بررسی می‌شود. شاید در اردوی بعدی، بازیکنان جدیدی دعوت شوند. برای کادرفنی کیفیت فنی، آمادگی جسمانی و مباحث شخصیتی اهمیت دارد و نفرات براساس آن می‌توانند به تیم ملی اضافه شوند.
الهویی خاطرنشان کرد: بحث مهم این است که تیم ملی با حضور امیر قلعه‌نویی مطابق مدل خاص خودش را اجرا کند. اهمیت زیادی دارد ما بازیکنان را وارد این چرخه کنیم تا با مدل بازی تیم آشنا شوند. سعی داریم عملکرد آنها را در این مدل بازی بسنجیم. طبیعی است برخی بازیکنان که اکنون در اردو حضور ندارند، می‌توانند با عملکردشان خود را در آینده به اردوی تیم ملی برسانند. درهای تیم ملی برای همه باز است. کیفیت و عملکردشان در تیم باشگاهی و اردوی ما می‌تواند آنها را به تیم ملی نزدیک کند که این موضوع شامل خیلی از بازیکنان جوان لیگ برتری هم می‌شود.وی درمورد میزان رضایت امیر قلعه‌نویی از کیفیت زمین ورزشگاه فولادشهر، توضیح داد: یک مرتبه ایشان به اصفهان سفر کرده و بازدیدی از استادیوم نقش جهان و فولادشهر و همچنین زمین‌های تمرینی داشتند. قرار است تمرینات ما در مجموعه ذوب آهن و بازی در فولادشهر برگزار شود. برخی اشکالات وجود داشت که باید از طرف فدراسیون فوتبال و تیم ملی از کوهی، مدیرعامل شرکت و نیما نکیسا، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تشکر کنم به خاطر لطفی که داشتند و تلاش کردند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بودجه‌ای که کارخانه مصوب کرد این مسائل را رفع کنند. البته این لطف برای ورزش بود. کوهی هزینه کرد تا استانداردسازی بهتری برای مجموعه فولادشهر صورت بگیرد.
مربی تیم ملی ادامه داد: برای تاییدیه دادن ناظر AFC باید برخی استانداردها رعایت می‌شد که خدا را شکر این اتفاق افتاد. هفته گذشته نیز برای آخرین بار مهدی خراطی از طرف بخش مدیریتی همراه با آندرانیک تیموریان و آنتونیو مانیکونه از طرف بخش فنی تیم ملی در اصفهان حضور یافتند تا زمین بازی، تمرین و امکانات را بررسی کنند که خدا را شکر پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته است. تلاش زیادی کردند تا سطح استاندارد خوبی در این ورزشگاه ایجاد شود.الهویی درخصوص اینکه آیا برای بازی مقابل قرقیزستان از نفرات کم تجربه‌تر استفاده می کنند، عنوان کرد: در تمرین روز گذشته امیر قلعه‌‎نویی درمورد همین موضوع با بازیکنان صحبت کرد. در حال حاضر بازی با قرقیزستان، مهم‌ترین دیدار تیم ما است. همه تمرکز خود را برای این بازی به کار گرفته و با تمام توان بازی می‌کنیم. یادتان نرود در جام ملت‌های آسیا این تیم مقابل عربستان که یکی از مدعیان قهرمانی بود، 2 بازیکنش در دقیقه 9 و 52 اخراج شدند و با وجود 9 نفره شدن، 2 بر صفر در لحظات پایانی شکست خورد. وی اضافه کرد: سازماندهی دفاعی خیلی خوبی دارد. در سطح ملی برای ایجاد هماهنگی تاکتیکی بین بازیکنان، محدودیت زمانی وجود دارد. به خصوص مقابل تیم‌های با ساختار دفاعی فشرده که در ضد حملات برنامه‌ریزی خوبی دارند، بازی‌ها بسیار سخت و دشوار است قطعا بازی ساده‌ای نداریم. پس از قرعه کشی این مرحله کادرفنی و آنالیز تیم ملی، بازی‌های رقیبان نه فقط 2 دیدار قبلی‌شان در فیفادی گذشته بلکه سایر دیدارهای آنها را نیز به خوبی بررسی کرده است.
مربی تیم ملی درمورد اینکه آیا نگرانی بدن بازیکنان حاضر در لیگ برتر به دلیل باز نشدن بدنشان از فشار بدنسازی نیستند، گفت: امیر قلعه‌نویی خیلی اصرار داشت که حتما حداقل 3 هفته از لیگ قبل از فیفادی برگزار شود تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار گرفته و از سنگینی بدن‌هایشان فاصله بگیرند. خدا را شکر با همکاری سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، این اتفاق افتاد و اکنون شرایط به این نسبت که بازیکنان بدون بازی وارد اردوی تیم ملی شوند، خیلی بهتر است.الهویی اضافه کرد: با این وجود که قرقیزستان، امارات و سایر حریفان را به خوبی در یک ماه اخیر آنالیز کرده‌ایم اما باز هم بازی آسانی نداریم. می‌دانیم رقبای ما نیز کار و سرمایه‌گذاری می‌کنند. امیدوارم با حمایت هواداران و تمرکز بازیکنان بتوانیم ابتدا مقابل قرقیزستان و سپس امارات با دست پر از زمین خارج شویم.وی درمورد استفاده امارات از بازیکنانی با ملیت‌های مختلف، تصریح کرد: این تیم با توجه به برنامه ریزی که از سال گذشته انجام داده به برخی بازیکنان جوان خارجی باکیفیت که در لیگش حضور دارند، پاسپورت اماراتی داده است. بیشتر کشورها برنامه‌ریزی خوبی دارند. خود قطر که در 2 دوره اخیر جام ملت‌ها قهرمان شده با بازیکنانی که اصالت این کشور را ندارند پا به مسابقات می‌گذارد. ازبکستان هم برنامه‌ریزی خیلی خوبی کرده و 2 نفر از بهترین بازیکنان لیگ برتر ما از بازیکنان همین تیم هستند. بیشتر کشورها با سرمایه‌گذاری خوب در رده پایه و آکادمی برای آینده تیم‌های خیلی خوبی می‌سازند. بازی ساده نداریم بلکه همه رقیبان سخت هستند. موظف هستیم تمام تلاش خود را به کار گرفته و کم اشتباه باشیم تا مردم را شاد کنیم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره