نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

مرتضی مهرزاد در دهکده المپیک جا نمی‌شود!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مرتضی مهرزاد در دهکده المپیک جا نمی‌شود!

ورزش 3/مرتضی مهرزاد بلندقامت‌ترین شرکت‌کننده در رقابت‌های پاراالمپیک پاریس است.
 در شرایطی که مسابقات پارا المپیک پاریس آغاز شده و تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق شد اولین دیدار خود را در مرحله گروهی با پیروزی مقابل اوکراین پشت سر بگذارد، درخشش مرتضی مهرزاد و دیگر بازیکنان این تیم باعث شد آنها در کانون توجهات رسانه‌ها قرار بگیرند.
البته موضوع اصلی توانایی مرتضی مهرزاد در زمین والیبال نیست و موضوع اسکان والیبالیست ایرانی مورد توجه قرار گرفته است.
به تازگی هادی رضایی سرمربی والیبال نشسته ایران با اشاره به روی زمین خوابیدن مرتضی مهرزاد گفت: در توکیو آنها یک تخت مخصوص درست کردند اما متأسفانه اینجا در پاریس این اتفاق رخ نداد و او روی زمین دراز می‌کشد. او تخت مخصوصی ندارد، اما هدف مهمی در ذهنش دارد. برای او مهم نیست که روی زمین دراز بکشد یا به اندازه کافی غذا نخورد. به هر حال او فکر قهرمان شدن را در سر دارد.
 در واقع مرتضی مهرزاد بازیکن توانمند و فوق العاده تیم والیبال نشسته ایران با توجه به قد بلندی که دارد، مسئولان برگزاری مسابقات پارالمپیک پاریس نتوانستند تختی برای او بسازند و به همین منظور ورزشکار ایرانی ‌شب‌ها روی زمین می‌خوابد!
این در شرایطی است که مرتضی مهرزاد هفتمین مرد بلند قامت جهان محسوب می‌شود و از این رو مشهورترین چهره این مسابقات است. هواداران ورزش در سراسر جهان انتظار داشتند که مسئولان برگزاری مسابقات پارالمپیک این اتفاق را پیش بینی می‌کردند تا مرتضی مهرزاد به عنوان شاخص‌ترین چهره این مسابقات با مشکل محل خوابیدن روبرو نشود که البته این موضوع در جریان مسابقات المپیک هم موجب کلافگی بسکتبالیست‌ها شده بود و در نهایت مجبور شدند به هتلی خارج از دهکده المپیک مراجعه کنند


مرتضی مهرزاد ۲۴۶ سانتی متر قد دارد که البته نکته مهم درباره قد او این است که یک پایه او از پای دیگر کوتاه‌تر است. در سال ۱۳۹۳ بود که او در برنامه تلویزیونی ماه عسل به اجرا و تهیه کنندگی احسان علیخانی حضور پیدا کرد  و یک سال بعد مورد توجه کادر فنی تیم والیبال نشسته قرار گرفت. رشد غیرطبیعی قد او از زمانی آغاز شد که او ۱۶ سال سن و ۱۹۰ سانتی‌متر قد داشت، در همان زمان وی از دوچرخه‌اش سقوط کرد که موجب آسیب به لگن او شد. همچنین پای راست مرتضی مهرزاد در حدود ۱۵ سانتی‌متر از پای چپش کوتاه‌تر است. قد مرتضی در حالت نشسته ۱۲۵ سانتی متر یا (۵٠ اینچ) و اندازهٔ کف دست او در حدود ٢٨/۵ سانتی متر یا (١١/٢ اینچ) است و طول پاها به ١٢٧ سانتی متر (۵٠ اینچ)، طول دست‌ها ٩۷ سانت (٣٨ اینچ) و سایز پای مرتضی ۶٠ است.
علی رغم تمام مشکلات موجود، مرتضی مهرزاد که به فکر هتریک در قهرمانی با تیم والیبال نشسته ایران است به تازگی در مصاحبه‌ای با actu فرانسه درباره شرایط خودش صحبت کرد و گفت: بازی والیبال نشسته خیلی به من کمک کرد. فیزیک بدنی که زمانی آن را خیلی بد می‌دانستم در این بازی به من کمک کرد تا تبدیل به یکی از بهترین‌ها شوم و توانستم از آن به خوبی استفاده کنم. من از اینکه توسط رسانه‌ها بهترین محسوب می‌شوم قدردانی می‌کنم، اما اینطور نیست. هر یک از بچه های ما بهترین هستند و با هم ما بهترین تیم جهان هستیم.


مهرزاد درباره حضور در اردوی های تیم ملی و همچنین از دست دادن مادرش در سال ۲۰۱۹ صحبت کرد و گفت: فوت مادرم تجربه‌ای دردناک بود و هنوز هم هست اما والیبال به من کمک زیادی کرد، نه اینکه فراموش کنم، بلکه از آن عبور کنم.
او همچنین درباره رقبای تیم والیبال نشسته ایران گفت: رقیب اصلی ما بوسنی است، هرچند نباید برزیل، آلمان و مصر را دست کم بگیریم. روحیه تیم بسیار بالاست. بچه ها خیلی خوب و آماده هستند. بهترین بازیکنان در ایران هستند.
مهرزاد در سال ۲۰۱۵ به تیم ملی پیوست و شش ماه بعد به اولین بازی های پارالمپیک خود در ریو ۲۰۱۶ رفت. او به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن و بهترین اسپک‌زن در توکیو ۲۰۲۰ و بهترین اسپک زن در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ انتخاب شد و اگر بتواند مدال طلای المپیک را برای ایران به دست آورد، او در این زمینه به سه مدال طلای متوالی المپیک رسیده که اتفاق بسیار شگرفی محسوب می‌شود.
لازم به ذکر است این تیم موفق شد در بازی نخست خود سه بر صفر برابر اوکراین به پیروزی برسد و در ادامه مرحله گروهی دو بازی مهم با برزیل و آلمان برگزار خواهد کرد.
تیم والیبال نشسته ایران مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود و در تاریخ ادوار این مسابقات ۷ مدال طلا و دو مدال نقره به دست آورده که آنها را تبدیل به پرافتخارترین تیم می‌کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره