نماد آخرین خبر

درس بزرگ کاکا سرمربی برزیلی مقابل شمسایی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
درس بزرگ کاکا سرمربی برزیلی مقابل شمسایی

ورزش 3/تیم ملی فوتسال برای دو مسابقه دوستانه عازم قزاقستان شد و با ثبت یک شکست و یک تساوی برابر تیم هشت رنکینگ جهانی که در دوره قبلی جام جهانی ایران را به خانه فرستاده بود، آمادگی خود را پیش از میعادگاه بزرگ در ازبکستان ارزیابی و آنالیز کرد. شکست سنگین و تحقیر آمیز چهار بر یک در جدال با قزاقستان و همچنین نمایش خیره کننده هیگیتا بهترین دروازه‌بان دنیا کمی ذهن ها را از جوانگرایی کاکا سرمربی برزیلی قزاقستان دور کرد.
تیم ملی قزاقستان در مصاف با ایران قدرت و توانایی های خود را به فوتسال جهان نشان داد تا آن‌ها نیز جزو مدعیان جام جهانی محسوب شوند، اما نقطه عطف نمایش ستاره‌های برزیلی در جامه قزاق، حضور چهار به علاوه یک بازیکن در سیاهه آن‌ها برای جام جهانی و برابر شاگردان شمسایی بود.
کاکا، ستاره‌هایی به رخ ایران کشید که نوید روزهای رویایی و آینده‌نگری برای دوره‌های بعدی جام جهانی و جام ملت‌های اروپا است. در شرایطی که آن‌ها از ابر دروازه‌بانی همچون هیگیتا 38 ساله بهره می‌برند اما گلر حرفه‌ای و شکوفا شده ای به اسم سریکوف را رو کردند و این چهره جوان در مقابل ایران قریحه و بازی با پای خود را که شبیه به سبک بهترین دروازه‌بان جهان بود، به اجرا در آورد.

پس از او راشیت 24 ساله که از مهره‌های کلیدی آن‌ها در جام جهانی به شمار می‌رود موفق شد دروازه ایران را در بازی اول فرو بریزد. اکژول دریبای که به تازگی وارد 25 سالگی شده است و از ستاره‌های فوتسال خوانده می‌شود مقابل ایران گلزنی کرد.
عبدالماناپلی 23 ساله، فوتسالیست آینده دار و با استعداد قزاق دیگر چهره جوانی بود که به علت آسیب‌دیدگی جزئی برابر شاگردان شمسایی به میدان نرفت. مهم‌تر از همه این‌ها دمیر کایربای 20 سال خواهد بود، ستاره نوظهور دقایقی را برای کاکا در زمین پا به توپ شد و تماشاگران را به وجد آورد.

با این حال، وحید شمسایی که در دوران آغازین مربیگری‌اش در تیم ملی با سیاست جوانگرایی جلو آمد، ولی رفته رفته فلسفه خود را کنار زد و به نظر می‌رسد با میانگین سنی بالایی راهی آوردگاه ازبکستان شود. در حال حاضر عظیمی و داوودی تنها بازیکنان زیر 25 سال تیم ملی در جام جهانی خواهند بود.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره