نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

تازه‌ترین اتفاق در مورد سرمربی استقلال

منبع
مهر
بروزرسانی
تازه‌ترین اتفاق در مورد سرمربی استقلال

مهر/با این که مسئولان باشگاه استقلال هنوز شهامت اظهار نظر رسمی درمورد تعیین تکلیف سرمربی این تیم را نداشته‌اند، اما اخبار غیررسمی از قطعی شدن پایان همکاری با نکونام و مذاکره با سرمربی جدید دارد.
باخت استقلال تهران مقابل استقلال خوزستان در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری کافی بود تا بی میلی هیأت مدیره باشگاه به ادامه همکاری با جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان پایتخت با وجود ادعای او برای قهرمانی تیمش در لیگ بیست و چهارم آشکار شود.
گزینه تحمیلی پس از خصوص سازی
نکونام پس از کسب نایب قهرمانی با استقلال تهران در فصل گذشته کار خیلی سختی برای ماندن روی نیمکت آبی‌ها با وجود ماندن یک فصل دیگر از قراردادش داشت.
سرمربی استقلال به دلیل حاشیه‌های عجیب و غریبی که فصل قبل با حضور برخی مشاوران خود رقم زد بارها جو سکوهای طرفداری این تیم را متشنج کرد تا کار به قهر و درگیری با علی خطیر مدیرعامل وقت نیز کشیده شود اما وقتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بلوک سهام استقلال را خرید ورق برگشت تا آنها در دوراهی خطیر و نکونام قید مدیرعامل را بزنند و تا پایان فصل صبر کنند.
سرمربی استقلال پس از اتمام لیگ برتر فصل گذشته کمترین اقبال را برای ماندن روی نیمکت استقلال داشت اما داشتن قرارداد باعث شد تا او یک فصل دیگر هم ماندنی شود اما از آنجایی که حامی جدی در هیات مدیره و هلدینگ نداشت خیلی زود زمزمه های برکناری او مطرح شد.
بی تاب همچون مدیران تصمیم گیر استقلال!
وقتی شهریاری به عنوان رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال و فرد مورد اعتماد هلدینگ پتروشیمی انتخاب شد، بازگشتی دوباره به دوران مدیریتش در تیم منحل شده صباباتری و تغییرات پرتعداد در این تیم داشت تا این بار جواد نکونام لبه تیغ تغییرات قرار بگیرد. با این وجود شهریاری برای ایجاد این تغییر یک مانع بزرگ به نام باقی ماندن یک سال دیگر از قرارداد نکونام پیش رو داشت که برای برداشتن این مانع شکست برابر استقلال خوزستان کافی بود.


زیلیکیچ و معمای پیچیده
نکونام جزو آن دسته از مربیانی است که نقش مستقیم در نقل و انتقالات بازیکنان تیمش دارد. با این حال باشگاه استقلال در تابستان گذشته بدون توجه به درخواست‌های او سراغ بازیکنان خارجی همچون ایوان زیلیکیچ رفت.
هر چند قرارداد ارزی این بازیکن با استقلال تاکنون رونمایی نشده اما اینطور عنوان شده که نکونام حاضر نیست با این بازیکن ادامه دهد. سرمربی استقلال تهران که به دلیل قانون سقف بودجه ناچار به کنار گذاشتن بلانکو در دو هفته ابتدایی و خروج مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان از لیست تیم شد بارها عنوان کرد زیلیکیچ را نمی‌خواهد اما اصرار عجیب مدیران باشگاه این بازیکن را در فهرست آبی پوشان حفظ کرد.
نکونام هم به گفته خودش ناچار شد او را در چند بازی دوستانه بازی دهد اما کیفیت نامطلوب این بازیکن مانع از بازی کردن در لیگ برتر شد تا اختلاف بر سر خریدهای گران قیمت ارزی آبی‌ها بین او و مدیران باشگاه شعله‌ور شود.
مُهر اخراج روی نکونام
اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال تهران در یک هفته گذشته بارها با یکدیگر تماس‌های تلفنی برقرار کردند که نکته جالب توجه بی اطلاعی فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه از اتفاقات مهم تغییراتی سرمربی تیم بوده است. او که یکی از پیچیده ترین دوران مدیریتی باشگاه استقلال را رقم زده است مذاکره با فرهاد مجیدی در دبی امارات را تکذیب کرد اما او به عنوان نفر اول باشگاه اطلاع نداشت که سایر مسئولان در حال مذاکره با گزینه های خارجی هستند.
یک امضا تا عقد قرارداد با جایگزین خارجی
«ایوایلو پتف» سرمربی ۴۸ ساله و سابق تیم ملی بلغارستان و باشگاه‌های دینامو زاگرب کرواسی، لودوگورتس، لفسکی صوفیه و لیماسول قبرس اصلی‌ترین گزینه هیأت مدیره است که با تایید شهریاری تنها یک امضا با قرارداد نهایی فاصله دارد. پتف در صورت پیوستن به استقلال قراردادی تا پایان فصل خواهد داشت تا جانشین نکونام در استقلال شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره