نماد آخرین خبر

زنده از پاریس؛ اوج هیجان در روز دهم پارالمپیک

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از پاریس؛ اوج هیجان در روز دهم پارالمپیک

ورزش 3/کاروان فرزندان ایران در روز دهم پارالمپیک در ۵ رشته به مصاف رقبای خود می‌رود.
بعد از یک‌ روز سراسر طلایی و کسب سه طلا در روز نهم، ورزشکاران ایرانی از صبح امروز در ۵ رشته جودو، کانو، دوومیدانی، شنا و وزنه‌برداری به مصاف رقبای خود رفته‌اند یا تا آخرین ساعات امشب رقابت خود را برگزار می‌کنند.
حالا فقط دو روز فرصت برای مدال‌آوری باقی مانده و همچون المپیک علاقه‌مندان به ورزش‌‌ در‌ ایران در انتظار رقم خوردن اتفاقات بزرگ در روزهای پایانی هستند تا کاروان ایران همچون دوره قبلی در بین ۱۵ کشور برتر جهان در‌ پایان پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار بگیرد.
در روز دهم بازی‌ها جودو، دوومیدانی و وزنه‌برداری امیدهای کسب مدال و حتی طلا هستند؛ اگرچه پیشرفت چشمگیر رقبا در سال‌های اخیر در خیلی از مسابقات همه را شگفت‌زده کرده است.
در صدر جدول رده‌بندی مدال‌ها هم تقریبا تکلیف مشخص شده و چین، برتانیا و آمریکا بعید است جای خود را در این جدول جابجا کنند.
در‌ ادامه با اخبار و‌ حواشی کامل از روز دهم بازی‌های ‌پارالمپیک‌ همراه ما باشید:
 پوشش زنده خبری

**دارنده مدال برنز پرتاب نیزه پارالمپیک می‌گوید رقیبش نباید در‌ دسته او مسابقه می‌داد. الهام صالحى در این خصوص گفت: "دو تا از رقبای من از ازبکستان و نیجریه خیلی قدرتمند بودند و‌ حریف ازبک‌ توانست رکورد جهان‌ را بشکند. البته از نظر من و بقیه بچه‌های تیم ایران که در استادیوم‌ بودند، کلاس‌بندی نفرات اول‌ و دوم درست نبود، به ویژه پرتابگر ازبکستانی که حضورش در کلاس من خیلی عجیب بود."
**موسی غلامی در جدول شانس مجدد پیکارهای پاراجودو برای راهیابی به دیدار رده‌بندی تا دقایقی دیگر باید به مصاف اولگ کرتول از مولداوی برود.

**الهام صالحی در‌ پایان رقابت پرتاب نیزه با رکورد ۱۶.۲۴ به مدال برنز دست یافت. 
در‌ این رشته ورزشکار ازبکستانی با پرتاب ۲۱.۱۲ متری رکورد جهان و‌ پارالمپیک‌ را جابجا کرد و به مدال طلا دست یافت. همچنین ورزشکار نیجریه‌ای با پرتاب ۱۹.۲۶ متر به مدال نقره رسید.

**در فینال A مسابقه کایاک تک نفره ۲۰۰ متر کلاس kl1، سعید حسین‌پور، نماینده کشورمان به رقابت با حریفانی از فرانسه، ایتالیا، برزیل، مجارستان، پرتغال و چین به رقابت پرداخت.
ملی پوش کشورمان در این مسابقه با رکورد  ۴۹.۱۶ در رده پنجم قرار گرفت و به مدال نرسید.
در این رقابت مجارستان، برزیل و فرانسه اول تا سوم شدند.
**موسی غلامی در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم در کلاس J1 در یک چهارم نهایی به مصاف دانیل پاول از بریتانیا رفت و با ضربه فنی مغلوب حریف خود شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.
غلامی در جدول شانس مجدد و برای کسب مدال برنز باید به مصاف حریف خود برود.


**مراسم اهدای مدال طلای یاسین خسروی که شب گذشته در پرتاب وزنه قهرمان شد، امروز‌ در‌ ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد.

**الهام صالحی در پرتاب نیزه کلاس F54 کار خود را براى رقابت با ۵ ورزشکار‌ دیگر در ورزشگاه استادوفرانس آغاز کرد و در پایان پرتاب ششم رکورد ۱۶.۲۴ متر را به نام‌ خود ثبت کرد.

**فینال حسین‌پور براى کسب مدال در ٢٠٠ متر کایاک از حدود ساعت ۱۲:۵۰ به وقت تهران آغاز می‌شود.
**در ادامه رقابت‌های پاراقایقرانى پارالمپیک ۲۰۲۴، امروز سعید حسین‌پور نماینده کشورمان در نیمه نهایی کایاک تک نفره ۲۰۰ متر کلاس kl1 به مصاف حریفانی از پرتغال، هند، اسپانیا و مجارستان رفت. 
در این رقابت حسین‌پور با زمان ۴۹.۵۳ ثانیه در گروه خود اول شد و به فینال راه یافت.

**موسی غلامی دارنده مدال طلای جهان و نقره پاراآسیایی در دور یک هشتم حذفی مسابقات جودو در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم در کلاس J1  به مصاف بایورژان آرستان‌بیک‌اف از قزاقستان رفت و حریف خود را با ضربه فنی شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
غلامی در این مرحله و برای صعود به  نیمه نهایی باید به مصاف دانیل پاول از بریتانیا برود.

**سینا ضیغمی‌نژاد در ماده ۲۰۰ متر مختلط مردان SM10 از راهیابی به دور پایانی پارالمپیک پاریس بازماند.
شناگر ایران با ثبت زمان ۲:۳۰.۵۱ به کار خود در گروه نخست این ماده پایان داد. ضیغمی‌نژاد در گروه خود هشتم شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره