نماد آخرین خبر

برانکو: فوتبال مانند بازی‌های ویدیویی نیست!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
برانکو: فوتبال مانند بازی‌های ویدیویی نیست!

ورزش 3 تیم ملی چین فردا از ساعت 20:00 به وقت پکن، در اولین بازی خانگی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، به مصاف عربستان سعودی خواهد رفت. پیش از این بازی، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی چین در کنفرانس خبری شرکت کرد. ایوانکوویچ اظهار داشت که هیچ بازی‌ای آسان نیست و آنها باید تمام تلاش خود را برای رویارویی با هر مسابقه به کار ببرند.
برانکو در ابتدا گفت: "به شما خوش آمد می‌گویم، من با هیجان به اینجا آمده‌ام و خوشحالم که بسیاری از خبرنگاران را می‌بینم. اینجا دالیان، شهر فوتبال است و امیدواریم که هواداران استادیوم را پر کنند تا بتوانیم با یک بازی عالی از شما تشکر کنیم."
او همچنین وضعیت کنونی تیم را توضیح داد: "بازیکنان از نظر روحی و روانی به حالت عادی برگشته‌اند. لیو یانگ به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند در این بازی شرکت کند. با دیدن این همه هوادار، تیم باید با یک عملکرد خوب و نتایج مثبت از حمایت‌های شما تشکر کند."
در اولین بازی، چین در خارج از خانه با نتیجه 7-0 از ژاپن شکست خورد. پس از این شکست، تیم ملی با فشار زیادی مواجه شد. آیا در برابر عربستان باید به دنبال تقویت دفاع بود یا حملات را افزایش داد؟ ایوانکوویچ در پاسخ به این سوال گفت: "شکست 7-0 در بازی گذشته واقعا نادر است. فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و ما باید با بهترین نتایج از این افت عبور کنیم. وقتی در قرعه‌کشی گروه‌ها متوجه شدیم که این گروه 'گروه مرگ' است و حریفان از تیم‌های ثابت در جام جهانی هستند، فهمیدیم که بازی کردن در این گروه بسیار سخت خواهد بود."
او اظهار داشت: "از دیدارهای ابتدایی، بحرین و اندونزی نیز تیم‌های قابل توجهی هستند و می‌توانند تأثیر زیادی داشته باشند. هیچ بازی‌ای آسان نیست و ما باید به‌طور کامل آماده هر مسابقه باشیم. در فوتبال، نمی‌توان تنها بر روی حمله یا دفاع تمرکز کرد، ما باید بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم و البته دفاع در بازی‌های فوتبال پایه‌ای‌ترین بخش است."
ایوانکوویچ همچنین به تجربه خود در منطقه خلیج فارس و آشنایی با مانچینی اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که آیا این تجربه می‌تواند به تیم ملی چین در برابر عربستان کمک کند، گفت: "همان‌طور که می‌دانید، اکنون هیچ راز خاصی وجود ندارد. نکته اصلی این است که چگونه بازیکنان در موقعیت‌های مختلف بازی کنند و به موقعیت‌های بازی واکنش نشان دهند. بازیکنان عربستان سعودی تجربه زیادی دارند و به‌طور مکرر در جام جهانی شرکت کرده‌اند. در دوره قبلی، آن‌ها قهرمان آخرین دوره، آرژانتین را شکست دادند. ما باید به حریف احترام بگذاریم. لیگ عربستان سعودی به‌ویژه در دو سال اخیر، سرمایه‌گذاری‌های زیادی داشته و سطح آن افزایش یافته است و این مسئله به آن‌ها کمک خواهد کرد."


او همچنین از مانچینی تمجید کرد و گفت: "سرمربی حریف، قهرمان اروپا است و توانسته ایتالیا را به قهرمانی یورو برساند و تجربه او می‌تواند به تقویت قدرت تیم کمک کند."
ایوانکوویچ در مورد تغییرات احتمالی در ترکیب و سیستم تیم برای بازی با عربستان، اظهار داشت: "تیم نمی‌تواند یک‌شبه تغییرات عمده‌ای در استراتژی و تفکرات خود ایجاد کند. پس از این مدت آماده‌سازی، سبک بازی ما شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم که بازیکنان در پست‌های آشنا با باشگاه‌هایشان بازی کنند و از ویژگی‌های خود بهره ببرند تا به‌طور کلی بازی خوبی را انجام دهند. فوتبال واقعی مانند بازی‌های ویدیویی نیست و بازیکنان نیاز به عادت‌ها و ایده‌های خاص خود دارند و باید زمان زیادی را با هم تمرین کنند تا بهتر شوند. هر مربی فلسفه خاص خود را دارد و بازیکنان نیز باید به تفکرات مختلف مربیان خود عادت کنند و این نیاز به زمان دارد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید