نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

ژاپن صدرنشین مقتدر؛ ایران در جمع گل‌نخورها

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ژاپن صدرنشین مقتدر؛ ایران در جمع گل‌نخورها

ورزش 3/هفته دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا تقریبا تمام شده و جداول گروه‌ها تا حدودی سر و شکل خود را پیدا کرده است.
  دور جدید رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا امشب در حالی با برگزاری دیدارهای هفته دوم ادامه پیدا کرد که فرداشب با مصاف کویت و عراق از گروه B بازی‌های این رقابت‌ها در فیفادی شهریور به پایان می‌رسد.
* ژاپن مقتدرترین صدرنشین
بر اساس جدول بازی‌هایی که در این دو هفته برگزار شد، تیم‌های ملی ازبکستان و ایران هر کدام با 6 امتیاز و به لطف تفاضل گل به ترتیب در رده‌های اول و دوم گروه A قرار گرفتند. در گروه B اردن و کره جنوبی 4 امتیازی هستند که البته باید منتظر بازی فرداشب کویت یک امتیازی مقابل عراق 3 امتیازی باشند. منتها در گروه C اوضاع متفاوت است؛ ژاپن با 6 امتیاز بالاتر از عربستان 4 امتیازی قرار دارد ولی نکته اینجاست که سامورایی‌ها با 12 گل تفاضلی عجیب با دیگر حریفان ایجاد کرده‌اند. آنها به اندازه دو برابر تمام گل‌های زده دیگر تیم‌های حاضر در گروه C در همین دو بازی اول گلزنی کرده‌اند تا به نوعی خود را مقتدرترین صدرنشین فعلی رقابت‌ها نشان دهند.
* گل‌نخور‌ها
از هر گروه یک تیم بدون گل خورده فیفادی شهریور را به پایان رسانده است. از گروه A ایران هنوز گل نخورده، از گروه B فعلا عراق دروازه‌اش را بسته نگه داشته و از گروه C ژاپن در هر دو بازی کلین‌شیت کرده
* در انتظار هفته دوئل‌های حساس
فیفادی بعدی حدود یک ماه دیگر یعنی روز پنجشنبه 19 مهر آغاز می‌شود که بر اساس برنامه اعلام شده در چارچوب هفته سوم شاهد دیدارهای حساسی در همه گروه‌ها خواهیم بود. تیم‌های اول و دوم فعلی هر گروه در این هفته با یکدیگر رقابت خواهند کرد؛ ازبکستان میزبان ایران است، اردن از کره جنوبی میزبانی خواهد کرد و عربستان پذیرای ژاپن خواهد بود.
هفته چهارم نیز 5 روز بعد یعنی سه‌شنبه 24 مهر برگزار می‌شود که در مهمترین دیدارها ژاپن – استرالیا، عربستان – بحرین، ازبکستان – امارات، ایران – قطر، کره جنوبی – عراق و اردن – عمان به مصاف هم خواهند رفت.
برنامه بازی‌ها و شرایط جداول گروه‌های سه‌گانه به‌نحوی است که نتایج هفته چهارم تاثیر زیادی در سرنوشت نهایی معادلات صعود خواهد داشت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره