نماد آخرین خبر

پوچتینو: به‌ خاطر اشتیاق مردم، به آمریکا آمدم

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پوچتینو: به‌ خاطر اشتیاق مردم، به آمریکا آمدم

ورزش 3/مائوریسیو پوچتینو درباره دلایلش برای قبول هدایت تیم ملی آمریکا صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است.
 فدراسیون فوتبال آمریکا پس از کسب نتایج ضعیف توسط تیم ملی این کشور در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ تصمیم گرفت که گرگ برهالتر را از هدایت این تیم برکنار کند و به دنبال پیدا کردن یک مربی سرشناس و توانمند به عنوان جانشین او برای حضور روی نیمکت تیم ملی آمریکا بود.
در طول چند هفته گذشته نام مربیان بسیاری از جمله یورگن کلوپ در کنار نام این تیم به گوش می‌رسید اما رسانه‌های آمریکایی از چند روز قبل تایید کرده بودند که پوچتینو به گزینه اصلی آنها برای هدایت آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک این کشور در کنار کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد تبدیل شده است.
فدراسیون فوتبال آمریکا نیمه شب گذشته به وقت ایران به صورت رسمی این خبر را تایید کرد و پوچتینو که پس از ترک چلسی در پایان فصل گذشته هدایت تیم دیگری را برعهده نگرفته بود، حالا آماده است تا روی نیمکت تیم ملی این کشور بنشیند و امیدوار است که بتواند نتایج خوبی را برای آنها کسب کند.
این مربی آرژانتینی با انتشار بیانیه‌ای درباره این انتخاب گفت: «تصمیمم برای پیوستن به فوتبال آمریکا برای من فقط به فوتبال مربوط نبود؛ این تصمیم مربوط به مسیری است که این تیم و این کشور در آن قرار دارد. این انرژی، اشتیاق و عطشی که آنها برای رسیدن به دستاوردها در این جا دارند واقعا فوق‌العاده است - این چیزهایی بود که من را تحت تاثیر قرار داد.
فرصت هدایت تیم ملی فوتبال مردان آمریکا برابر هوادارانی که به اندازه بازیکنان مشتاق هستند چیزی است که نمی‌توانستم آن را رد کنم. من گروهی از بازیکنان بسیار با استعداد و با پتانسیل بالا را دیدم و در کنار هم قرار است چیز خاصی بسازیم که تمامی مردم این کشور به آن افتخار کنند.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره