نماد آخرین خبر

کارشناس فوتبال: تیم ملی در زمین امارات گردش توپ نداشت

منبع
فارس
بروزرسانی
کارشناس فوتبال: تیم ملی در زمین امارات گردش توپ نداشت

فارس/کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی در زمین امارات گردش توپی نداشت.
رضا پرکاس درخصوص شرایط تیم ملی پس از انجام 2 بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: در ابتدا به تیم ملی تبریک می‌گویم. به هرجهت 6 امتیاز گرفتیم و هرچند با نتایج یک بر صفر بود اما در بازی‌های گروهی جمع آوری امتیاز بسیار مهم است.

وی افزود: بااینحال از فوتبال ایران با سبقه‌ای که در آسیا دارد، لیگ و استعدادهایی که داریم و... توقعات بسیار بیشتر است. اگر نتیجه را کنار بگذاریم باید بازی را ببینیم. بازی باید به گونه‌ای باشد که تماشاگر سراسر هیجان داشته باشد، کارهای ترکیبی، گردش توپ، مالکیت، انواع خلاقیت‌های تاکتیکی و... را باید ببینیم که متاسفانه در این 2 بازی از تیم ملی دیده نشد. حریفان هم قدرتمند نبودند. قرقیزستان تیمی درجه 3 و امارات هم تیمی بین درجه 2 و 3 است. از نظر رتبه بندی و کیفیت تیمی می‌گویم.

کارشناس فوتبال ادامه داد: اکثر بازیکنان ما حداقل 2 جام جهانی را دیده‌اند، کوله باری از تجربه دارند، در لیگ‌ها و تیم‌های خوب بازی کرده‌اند. این‌ها توقعات را بالا برد و توقعات درستی هستند. باید تیم ملی نشان بدهد فقط به دنبال نتایج خفیف نیست. ژاپن در 2 بازی بالای 10 گل می‌زند آن هم مقابل تیم‌هایی که به مراتب از حریفان ایران قویتر بودند.

مدرس فوتبال درخصوص وضعیت تغییر نسل تیم ملی، عنوان کرد: تغییر نسل همیشه اتفاق خوبی است اما باید جوانی را بیاوریم که از نظر بازی کردن پخته شده باشد. به عنوان مثال، دلیخت زمانی با 19 سال سن، در آژاکس کاپیتان بود و در تیم ملی هم حضور داشت اما الان که 27 ساله است کیفیت 19 سالگی را ندارد. پس پختگی به زمان نیست. ما در بازی اول تیم ملی این کار را انجام دادیم ولی وقتی به حریفی برخوردیم که مقداری سخت تر بود، بلافاصله ترکیب را عوض کردیم. هرچند به نظرم امارات آنقدر هم سخت نبود. این نشان می‌دهد هدفگذاری دقیق یا آینده نگری کامل وجود ندارد.

وی افزود: می‌توانستیم بازیکنان جوان را در پست‌های مختلف بیاوریم. در پستی می‌خواهیم بازیکن جوان را آزمایش کنیم که پاشنه آشیل تیم ملی است. خط دفاع در 2 جام جهانی پاشنه آشیل ما بود. به نظرم اینکه در این پست امتحان کنیم مقداری با اصول فوتبال که می‌گوید تغییر نسل چه روش‌هایی دارد، مغایر است.

پرکاس در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی، ادامه داد: شب گذشته از این جهت که قایدی را بازی دادیم، تکنیک در خط حمله بالا رفته بود. در نیمه اول چیزی ندیدیم و ایران بیشتر در زمین خودش بازی کرد. بازیکنان امارات در یک سوم دفاعی ایران دوسه بار بالای 10 پاس به هم دادند اما ایران هیچ وقت در زمین امارات گردش توپی نداشت. تنوع تاکتیکی نداریم. یک تاکتیک ثابت و قالب داشتیم. 2 پاس در خط دفاع و یک توپ بلند پشت مدافعان حریف که اگر دفاع امارات می‌خواست عمق ندهد آن هم خنثی می‌شد.
سرمربی اسبق صنعت نفت آبادان گفت: ابراهیم قاسمپور یکی از پیشکسوتان ما همسرش را از دست داده که من تسلیت می‌گویم. برای خودش و خانواده‌اش آرزوی موفقیت دارم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید