نماد آخرین خبر

پاراگوئه 5-2 کاستاریکا؛ پیروزی بزرگ با چاشنی انتقام

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پاراگوئه 5-2 کاستاریکا؛ پیروزی بزرگ با چاشنی انتقام

ورزش 3/پاراگوئه پیش از آوردگاه بزرگ با دو تساوی برابر پرتغال مدافع عنوان قهرمانی جهان در دیدارهای تدارکاتی، نشان داد که برای جام جهانی 2024 حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. شاگردان چیلاورت که احتمالا سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی را زده‌اند، در ثانیه 49 توسط آدولفو سالاس فوق ستاره‌شان به گل رسیدند و اما همانطور که با تاکتیک تدافعی شناخته می‌شوند، بلافاصله به لاک دفاعی فرو رفتند. در ادامه، توپ و مالکیت تقسیم شد و حملات برای هر دو تیم روی دروازه دیگری ایجاد می‌شد و سرانجام در دقیقه 6 کابالستای موفق شد بازی را به تساوی بکشد.
کاستاریکا که در جام جهانی 2012 مقابل پاراگوئه به پیروزی رسیده بود، سعی داشت با کامبک بازی را جلو بیفتد. اما این بار هم پاراگوئه بود که بازی بالا افتاد و امرسون مندز گل دوم را به ثمر رساند. تنها 13 ثانیه بعد که بازیکنان کاستاریکا از دریافت این گل خیلی زود ناامید شده بودند، در غفلتی یک بار دیگر دروازه‌‌شان را باز شده دیدند و پدرو پاسکوتینی، بازیکن پاراگوئه اختلاف را به دو گل رساند. اگرچه این پایان نیمه نخست نبود، کوبیلیو، بازیکن سرشناس و باتجربه کاستاریکا که چهارمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند، یکی از گل‌های خورده را در دقیقه 17 جبران کرد تا برای نیمه دوم امیدوار باشند.
در نیمه دوم که بسیار سرگرم کننده و تماشایی بود. پاراگوئه با رهبری آدولفو سالاس که در نیمه نخست گل اول را به ثمر رسانده بود و در این دیدار فوق‌العاده عمل می‌کرد، روی گل چهارم نقش آفرینی داشت و آرنالدو مهره کلیدی دیگر پاراگوئه تنها سه دقیقه پس سوت شروع نیمه دوم بازی را چهار بر دو کرد.

بازی با نتیجه چهار بر دو دنبال می‌شد و موقعیت‌های یکسان و برابر بود. لحظاتی که به ضرر کاستاریکا سپری می‌شد و آن‌ها هر چه سعی کردند تا گل‌های خورده را جبران کنند، اما درنهایت موفق نبودند. در چنین حال و هوایی، پاراگوئه تیر خلاص را توسط مارتینز در دقایق پایانی وارد کرد تا پیروزی خود را با چاشنی انتقام جشن بگیرند.
لازم به ذکر است، محرابی افشار تنها داور ایرانی حاضر در جام جهانی 2024، از قضاوت‌کنندگان این جدال جذاب بود و عملکرد خوبی را داشت.


در دیگر دیدار مسابقه گروه A، تیم‌های ازبکستان و هلند برابر همدیگر به میدان رفته‌اند که تا دقیقه 10، نتیجه با یک گل به سود هلند در جریان است.
  


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره