نماد آخرین خبر

ازبکستان 3-3 هلند؛ یک امتیاز سهم از نبرد جنون‌آسا

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ازبکستان 3-3 هلند؛ یک امتیاز سهم از نبرد جنون‌آسا

ورزش 3/دیدار مهیج و دراماتیک ازبکستان و هلند برنده نداشت. میزبان با کمدی اشتباهات تا شکست پیش رفت و لاله‌های نارنجی در یک قدمی تسخیر پژمرده شدند.
ازبکستان میزبان جام جهانی 2024 با امید و بلندپروازی به استقبال دیدار اول مقابل هلند رفت و آن‌ها در همان دقایق ابتدایی جاه‌طلبی خود را با مربی مشهورشان، وناسیو لوپز به تصویر کشیدند. اما در نقطه مقابل، مردان نارنجی‌پوش میگل آندرس، دیگر مربی مطرح فوتسال جهان که پس دو دهه به آوردگاه بزرگ راه یافته بودند نیز با اعتماد به نفس وارد میدان شدند. ازبک‌ها با موج تشویق تماشاگرانشان به سوی دروازه هلند هجوم بردند.
ترکیب ابتدایی تیم ملی ازبکستان؛
ابوس المورودوف
ایلخومجون خمرویف
اختیار روپیف

نیشونوف
آخمتزیانوف
ترکیب ابتدایی تیم ملی هلند؛
مانوئل کوییک
توفیک سیار
عبدالصمد عطاهیری
مارتینوس جردنی
اسماعیل اواددوح

یک اشتباه مرگ‌بار از دروازه‌بان‌ ازبکستان، ابوس المرودوف که سعی به بازی پاورپلی داشت، تمامی برنامه‌ها را بر باد داد. با این حال، وناسیو با تغییر تاکتیک و رویکرد، شاگردانش را به ادامه بازی هدایت کرد و پس از چند موقعیت که هر دو تیم خلق کردند، تولکینوف با گل خود ضمن به وجد آوردن سالن، بازی را به تساوی کشید و نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
نیمه دوم هم با هیاهوی طرفداران میزبان، با جذابیت خاصی دنبال شد و همچنین تاثیر وار در این بازی کاملا حیاتی بود. زیرا دقیقه 27 توسط وار، خطای هندی که از چشم داور دور مانده بود، به سود هلند اعلام شد و اسماعیل اواددوح، ستاره مراکشی الاصل هلند و باشگاه اوترخت یک بار دیگر لاله‌های نارنجی را پیش انداخت. این گل در شرایطی به ثمر رسید که ابتدا پیش‌بینی می‌شد دروازه‌بان توپ را مهار کرده است که با بازبینی تصویر مشخص شد توپ از خط عبور نموده.

در ادامه، ازبک‌های تسلیم‌ناپذیر با نمایشی منطقی و حساب شده موفق شدند توسط اختیار روپیف بازی را برابر کنند و توفان در سالن به راه انداختند. اما این پایان کار نیست. میزبان به رغم پرس و اجرای روان، برای پیروزی در تلاش بود، ولی ابوس المرودوف یک بار دیگر آن‌ها را عذاب داد و با یک اشتباه به لاله‌های نارنجی یک گل هدیه داد. صحنه‌ای با حرکت انفرادی و سرتوپ معرکه اسماعیل اواددوح گل برتری را به ارمغان آورد.
در یک دقیقه پایانی، وناسیو از سیستم پاورپلی برای جبران نتیجه استفاده کرد. با پاس‌های تک‌ضرب و بسیار با حوصله، سرانجام لحظه انفجار فرا رسید و نیشونوف در 30 ثانیه به پایان مسابقه با جایگیری مناسب لب پای تیر کار را به تساوی کشید.

*جدول گروه A با نتایج روز اول به این شکل شد؛
پاراگوئه‌ : 3 امتیاز 
ازبکستان: 1 امتیاز
هلند : 1 امتیاز 
کاستاریکا: بدون امتیاز
در جدال‌های دوم این گروه، ازبکستان سه‌شنبه به مصاف پاراگوئه می‌رود و هلند با کاستاریکا رقابت می‌کند.

 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره