نماد آخرین خبر

ارزیابی عملکرد فرزندان ایران؛ ٤٠٠ رکوردشکنی و تحقق پیش‌بینی‌ها

منبع
مهر
بروزرسانی
ارزیابی عملکرد فرزندان ایران؛ ٤٠٠ رکوردشکنی و تحقق پیش‌بینی‌ها

مهر/معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک باتاکید بر سطح بالاتر بازی های پاریس نسبت به ادوار قبلی این بازی ها، گفت که در این شرایط عملکرد کاروان ایران پیش بینی ها را محقق کرد.
سعید سلگی معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک ضمن ارزیابی عملکرد کاروان ورزش ایران در بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢٤ پاریس، تاکید کرد که مدال‌های کسب شده و نتایج به دست آمده تا حد زیادی به پیش بینی‌ها نزدیک بود.
وی همچنین از آغاز آسیب شناسی عملکرد کاروان فرزندان ایران خبر داد و اینکه نتیجه این آسیب شناسی برای تشکیل کاروان با کیفیت تر در بازی‌های پاراآسیاییی ناگویا و پارالمپیک لس آنجلس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملاک‌های پیش بینی عملکرد کاروان ایران
سلگی با تاکید بر اینکه کمیته ملی پارالمپیک پیش از بازی‌های پاریس پیش بینی خود از عملکرد کاروان ایران را اعلام کرده بود، گفت: این پیش بینی بر اساس ارزیابی‌های فنی و با در نظر گرفتن شرایط ورزشکار و حریفان شأن حاصل شده بود. در واقع در یک بازه زمانی چهارساله همه رقابت‌های معتبر و عملکرد ورزشکاران در آنها ملاک ارزیابی بود.

پیش بینی داشتیم چون به کارمان اعتماد داریم
وی در این زمینه ادامه داد: علاوه بر این شرایط جسمانی ورزشکار، سنجش‌های به عمل آمده از آنها، رویدادهای داخلی و … دیگر ملاک‌ها برای پیش بینی بود، اقدامی که نتیجه آن صورت رسمی هم اعلام شد در حالیکه کمتر جایی چنین اقدامی انجام می‌دهد اما کمیته ملی پارالمپیک با توجه به اعتمادی که به کارش دارد، از آن دریغ نکرد.

کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک موفق به کسب ۲۵ مدال شامل ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز شد

٢٥ مدالی که پیش بینی‌ها را محقق کرد
معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری کسب ٨ مدال طلا، ١٠ نقره و ٧ برنز توسط ورزشکاران ایران در بازی‌های پاریس، تصریح کرد: نتایج به دست آمده تا حدود زیادی پیش بینی‌ها را محقق کرد، ما پیش بینی ٩ مدال طلا داشتیم که ٨ مدال به این رنگ کسب شد. البته پیش بینی ٥ نقره نزدیک به طلا هم داشتیم و انتظار داشتیم شرایطی رقم بخورد که این مدال‌ها طلایی شود اما در یکی دو رشته ورزشکاران بنا بر دلایلی طبق انتظارات نبودند.

کم کاری نداشتیم
سلگی از اشاره به نام رشته‌هایی که مطابق با انتظار نبودند، امتناع کرد و گفت: منظور کم کاری نیست، بعضاً واقعاً روز ورزشکار نبود و گرنه همه می‌دانیم که تمام اعضای کاروان ایران تمام تلاش خود را برای سربلندی و موفقیت این کاروان داشتند ضمن اینکه نباید از سطح بالای بازی‌ها هم غافل شد.

٤٠٠ رکوردشکنی در بازی‌های پاریس
وی با تاکید بر اینکه سطح بازی‌های ٢٠٢٤ پاریس قابل مقایسه با دیگر ادوار بازی‌های پارالمپیک نبود، خاطرنشان کرد: در این دوره بازی‌ها ٤٠٠ رکوردشکنی توسط ورزشکاران رشته‌های رکوردی رقم خورد، این آمار نسبت به پارالمپیک ریو و توکیو بی نظیر بود، به نوعی میزان رکوردشکنی دو برابر شد و این حکایت از افزایش توجه کشورها به ورزش معلولان دارد.

سهم فرزندان ایران در رکوردشکنی‌ها
این مقام مسؤول در کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به رکوردشکنی‌های ورزشکاران ایران در بازی‌های پارالمپیک تاکید کرد: کاروان ایران هم در این رکوردشکنی‌ها سهم داشت، ١٢ رکورد آسیایی، جهانی و پارالمپیک توسط ورزشکاران ایران در پاریس جابه جا شد. ١٢ ورزشکارمان هم رکوردهای شخصی و کشوری خود را ارتقا دادند.

در ناگویا و لس آنجلس کار سخت‌تری داریم
سلگی با تاکید دوباره بر سطح بالای بازی‌های پاریس و اینکه پیش بینی‌های انجام شده تا حد زیادی محقق شد، گفت: در این دوره بازی‌ها کشورهایی که پیش از این در پارالمپیک محلی از اعراب نداشتند، مدال طلا گرفتند و در برخی رشته‌ها رقیب شدند. عملکرد کاروان کشورهایی مانند ازبکستان و هند نشان می‌دهد در بازی‌های پاراآسیایی ناگویا و پارالمپیک لس آنجلس کار به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

لزوم استعدادیابی برای رقابت
وی با تاکید بر لزوم استعدادیابی برای تقویت ظرفیت ورزش معلولان جهت رقابت با دیگر کشورها گفت: در این زمینه پیش از پارالمپیک پاریس برنامه ریزی مفصلی شده بود. ماه آینده همزمان با روز جهانی پارالمپیک، جشنواره‌ای خواهیم داشت که پیش بینی حضور ٢٠٠٠ شرکت کننده در آن را داریم.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک تاکید دارد که عملکرد کاروان ایران تا حد زیادی پیش بینی‌ها را محقق کرد

آسیب شناسی کاروان ایران در پاریس
سلگی در بخشی از این گفت و گو از آسیب شناسی کاروان اعزامی به پاریس به عنوان اقدام مهم دیگر برای حضور با کیفیت تر در بازی‌های ناگویا و لس آنجلس خبر داد و گفت: از دو روز پیش آسیب شناسی کاروان با برگزاری جلسات داخلی آغاز شد، از هفته آینده هم این جلسات با حضور مربیان و مسؤولان مربوطه در هر رشته دنبال می‌شود.

شرایط گلبال عجیب است
معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک همچنین در مورد گلبال و اینکه بر خلاف وعده‌های مطرح نتوانست مدال بگیرد، گفت: گلبال واقعاً شرایط خاصی دارد.
بعضاً شاهد اتفاقات عجیبی در این رشته هستیم مثل اینکه برزیل و چین که فاصله زیادی با دیگر کشورها دارند، در بازی‌های پاریس فینالیست نشدند، تیمی مانند ژاپن قهرمان شد و اوکراین که خیلی مطرح نیست، تیم ایران و بعد هم برزیل را شکست داد. همین نشان از شرایط خاص این رشته دارد.
وی با یادآوری اینکه در این بازی‌ها، تیم ایران در مرحله مقدماتی به آمریکا باخت اما در ادامه برای تعیین جایگاه پنجم مقابل این تیم پیروز شد، افزود: یکی از دلایلی که باعث طولانی شدن روند تصمیم گیری در مورد گلبال شد همین شرایط خاص این رشته بود اما وقتی تصمیم به اعزام گرفته شد، حمایت کامل داشتیم.

پرداخت پاداش مدال آوران
این مقام مسؤول در کمیته ملی پارالمپیک در پایان در مورد پرداخت پاداش پای سکو مدال آوران و مربیان شأن گفت: تا جاییکه اطلاع دارم پاداش مدال آوری ها پرداخت شده است، ضمن اینکه طبق مصوبه هیأت اجرایی مربیانی که به پاریس اعزام نشدند اما ورزشکارشان صاحب مدال شد نیز پاداشی دریافت می‌کنند.




ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید