نماد آخرین خبر

توصیه های رهبر انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
توصیه های رهبر انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک

ورزش 3/اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مدال‌آوران و دیگر اعضای کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک، درخشش توانایی‌ها و تجلی «هویت ملی، ‌سیاسی و دینی» ملت ایران را،‌ برجسته‌ترین نتیجه حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات برشمردند و با اشاره به احساس شادمانی و عزت و سربلندی ملت از عملکرد ورزشکاران میهن گفتند: استعدادیابی به موقع، رسیدگی به زندگی قهرمانان و توجه همزمان به ورزش قهرمانی و همگانی، مسیر رو به پیشرفت ورزش را استمرار و سرعت خواهد داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان افتخارآفرین کشور، ‌گفتند: با مدال‌ها و رفتار خود دل ملت را شاد کردید. صمیمانه از شما، مربیان و همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.
ایشان، جدی گرفتن ورزش را کاری درست و ضروری خواندند و با اشاره به سخنان جامع وزیر ورزش در این دیدار درباره تاثیرات اجتماعی-روانی و امیدآفرینی ورزش افزودند: ورزش در دیپلماسی عمومی هم تاثیر اساسی دارد و در مجموع کشور را بالا می‌برد.
* برای تک‌تک اقداماتِ بسیار باارزش، اهمیت قائل هستم
رهبر انقلاب در بیان چند نکته، مسابقات بین‌المللی را صحنه نمایش قدرت روحی و اعتماد به نفس ملت‌ها در کنار قدرت بدنی و مهارت ورزشی دانستند و گفتند: شما علاوه بر نمایش توانایی‌های حرفه‌ای و ورزشی،‌ با اقداماتی پرمعنا نظیر اهداء مدال به بچه‌های فلسطین و غزه،‌ حجاب و متانت،‌ نامگذاری کاروان اعزامی به اسم ائمه اطهار (ع) و به‌اصطلاح رایج سلفی گرفتن با پرچم فلسطین، ‌اعتماد به نفس ملت را به رخ بدخواهان کشیدید و توانایی‌های معنوی و هویت ملی-اعتقادی و اسلامی خود را ارائه کرده و ارج نهادید.

ایشان افزودند: برای تک‌تک این اقداماتِ بسیار باارزش، اهمیت قائل هستم و معنای عمیق آن‌ها را برای مردم تبیین می‌کنم.
* با قدرت نمایی ورزشکار پارالمپیکی، دل‌های همه لبریز امید می‌شود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش مستمر بدخواهان برای تحریفِ «هویت،‌ حقیقت و عقاید» ملت ایران افزودند: می‌گویند احساسات مذهبی در ایران تضعیف شده است، ‌اما هنگامی که قهرمان ما در مقابل چشم شاید صدها میلیون بیننده بر قرآن بوسه می‌زند و سجده شکر به‌جا می‌آورد،‌ حقیقت و هویت ملت ایران، پایبندی او به عقاید و تلاش برای عظمت ملی ایران، برجسته می‌شود و اینگونه نشانه‌های چشم‌نواز در عملکرد شما آشکار بود.
رهبر انقلاب با قدردانی از احساس مسئولیت ملی و فراملی ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی گفتند: رفتار متین، حرکات سنجیده و عقلانیت حاکم بر عملکرد شما، ‌نشان‌دهنده احساس بسیار با ارزش مسئولیت مضاعف در مقابل ملت و کشور است.
امیدآفرینی در جامعه از دیگر نتایج مدال‌آوری قهرمانان ورزشی بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن گفتند: برخی با حادثه جسمی کوچک، دچار ناامیدی می‌شوند اما هنگامی که جوان ورزشکار ما در پارالمپیک روی ویلچر قدرتنمایی می‌کند، دل‌های همه لبریز امید می‌شود.
ایشان، سیاست‌های دوگانه و مغرضانه کشورهای حاکم بر ورزش بین‌المللی را در این دوره از رقابت‌های المپیک و پارالمپیک محسوس دانستند و گفتند: در حالی‌که کشوری را به علت جنگ از حضور در رقابت‌ها محروم می‌کنند، رژیم صهیونیستی با وجودی که در طول حدود یک سال ۴۱ هزار انسان از جمله هزاران کودک را به قتل رسانده از مسابقات محروم نمی‌شود.
رهبر انقلاب افزودند: این سیاست‌های دوگانه و مغرضانه همانگونه که ما بارها گفته‌ایم نشان می‌دهد بر خلاف ادعای سیاسی نبودن ورزش، بیشترین اعمال غرض سیاسی در ورزش انجام می‌شود.
* به رشته های پرمدال و ورزش‌های سرآمد ایرانی توجه ویژه شود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ورزشکاران قهرمان را به حفظ افتخارات خود در خارج از میادین ورزشی فراخواندند و گفتند: رفتار شما برای بسیاری از افراد و جوانان الگو است؛ بنابراین همچنانکه در میادین بین‌المللی، احترام به دین، اخلاق و مسئولیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی خود را به رخ همه دنیا کشیدید، در محیط کار و زندگی هم این مسئولیت‌های مهم را رعایت کنید.
ایشان در ادامه با اشاره به مسئولیت‌های دولت در بخش ورزش چند توصیه خطاب به مسئولان بیان کردند.
رهبر انقلاب، مسئولان را به برنامه‌ریزی برای استعدادیابی و کشف به‌موقع استعدادهای ورزشی از دوران مدرسه توصیه کردند و گفتند: توصیه بعدی، توجه ویژه به رشته‌های پر مدال مانند کشتی و همچنین رشته‌ها و ورزش‌های سرآمد ایرانی مانند ورزش زورخانه‌ای و چوگان است.
ایشان ایجاد موقعیتی در میدان‌های بین‌المللی برای نمایش گود ایرانی و ورزش زورخانه‌ای را که دربردارنده نظم و معنا و مفهوم ویژه‌ای است، مورد تأکید قرار دادند و گفتند: توصیه بعدی، غفلت نکردن از ورزشکاری است که به خاطر آرمان ملی یا مذهبی خود، با طرف صهیونیستی مسابقه نمی‌دهد و عملاً متحمل هزینه می‌شود که توجه به این ورزشکاران از وظایف مهم مسئولان ورزش است.

* خرسندم که ورزش کشور روی دور پیشرفت است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه دولت را به معیشت و اشتغال ورزشکاران و تأمین نیازهای ورزشی آنان در حد توان الزامی برشمردند و با ضروری خواندن توسعه ورزش همگانی، گفتند: بنده طرفدار توجه کامل به ورزش قهرمانی هستم اما از توجه به ورزش همگانی هم نباید غفلت شود چرا که ورزش، بسیاری از هزینه‌های کشور چه هزینه‌های جسمی و چه هزینه‌های اخلاقی را کاهش می‌دهد.
ایشان در آخرین توصیه، حمایت و استفاده مضاعف از ظرفیت مربیان ایرانی را مفید و ضروری دانستند و گفتند: خرسندم که ورزش کشور روی دور پیشرفت است و این مسیر باید ادامه پیدا کند.
در ابتدای این دیدار، آقای دنیامالی وزیر ورزش و جوانان با بیان گزارشی از افتخارآفرینی‌های ورزشکاران اعزامی کشورمان به رقابت‌های المپیک و پارالمپیک پاریس گفت: در مجموع این رقابت‌ها ۳۷ بار پرچم ایران عزیز در محل برگزاری رقابت‌ها به اهتزاز درآمد.
وزیر ورزش از برنامه‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه‌ها برای ارتقاء وضعیت ورزش کشور و توجه به ورزشکاران نیز گزارشی بیان کرد.
در این دیدار همچنین خانم ساره جوانمردی دارنده چندین مدال طلا در رشته تیراندازی چند دوره پارالمپیک، و آقایان آرین سلیمی دارنده مدال طلای المپیک پاریس در رشته تکواندو و روح‌الله رستمی قهرمان طلایی ایران در وزنه‌برداری پارالمپیک به نمایندگی از ورزشکاران، با تشکر از دعاها و پیام‌های تبریک و حمایت‌های رهبر انقلاب و یادآوری افتخارات معنوی قهرمانان کشورمان در این رقابت‌ها، توجه مسئولان ورزش به معیشت و اشتغال قهرمانان برای استمرار موفقیت‌های ورزشی را خواستار شدند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره