نماد آخرین خبر

رئال در فصل جدید چمپیونزلیگ هم مدعی اصلی است!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
رئال در فصل جدید چمپیونزلیگ هم مدعی اصلی است!

ورزش 3/فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با فرمتی متفاوت آغاز شد! برای اولین بار، این مسابقات به جای مرحله گروهی، در حالت لیگ برگزار می‌شود که شامل ۳۶ تیم (به جای ۳۲ تیم قبلی) است. هر تیم چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه انجام می‌دهد و با هشت حریف مختلف روبرو می‌شود. هشت تیم برتر جدول در پایان مرحله لیگ به طور مستقیم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند. تیم‌های رتبه‌های ۹ تا ۲۴ در یک مرحله حذفی جدید برای صعود به مرحله بعدی رقابت می‌کنند. از مرحله یک‌هشتم نهایی به بعد، مسابقات به صورت حذفی با بازی‌های رفت و برگشت برگزار می‌شود.
لوتار ماتئوس، کارشناس فوتبال و رکورددار بازی‌های ملی در تیم ملی آلمان، در ستون خود در اسکای نوشته است:«از همان ابتدا بازی‌هایی وجود دارد که به نظر من فینال‌گونه هستند. برای بایرن مونیخ، به عنوان مثال، بازی‌های تیم در برابر بارسلونا و پاری سن ژرمن را در نظر می‌گیرم، البته تیم‌های بزرگ دیگر نیز در مرحله لیگ با یکدیگر بازی می‌کنند.» او از این مسابقات هیجان‌زده است و می‌گوید:«در مرحله لیگ، بازی‌های هیجان‌انگیزی در انتظار ماست. شما دو بار با یک تیم بازی نمی‌کنید، هشت حریف دارید، استادیوم‌های جدید را تجربه می‌کنید و شاید با تیم‌های ناشناخته روبرو شوید. من فکر می‌کنم که در این فصل بازی‌های بزرگ زیادی وجود خواهد داشت و این ایده جدید سی‌ال را هیجان‌انگیزتر می‌کند. به ویژه این مرحله اول که بسیار هیجان‌انگیز است!»

ماتئوس رئال مادرید و منچستر سیتی را مدعیان اصلی این فصل می‌داند. او می‌گوید:«همچنین به این دلیل که کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا مدت‌هاست که در باشگاه‌های خود هستند، به نظر من یک مزیت کوچک دارند. اما بعد از آنها بایرن مونیخ قرار دارد! و همچنین بایر لورکوزن، بروسیا دورتموند و آر بی لایپزیش که همگی شانس صعود مستقیم به مرحله بعدی را دارند.»

 

 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر