نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

صعود اولین تیم آسیایی به مرحله حذفی جام جهانی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
صعود اولین تیم آسیایی به مرحله حذفی جام جهانی

ورزش 3/تیم ملی فوتسال تایلند با نتیجه 10 بر 5 کوبا را مغلوب کرد و برای چهارمین بار متوالی وارد مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی می‌شود.صعود اولین تیم آسیایی به مرحله حذفی جام جهانی

تیم ملی فوتسال تایلند مسیر موفقیت را به خوبی تعقیب می کند. آن‌ها به عنوان اولین تیم آسیایی و همچنین دو تیمِ جام جهانی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و برای صدرنشینی می‌خواهند برابر برزیل، شگفتی ساز باشند. میگل رودریگو با درخشش سه ستاره خود که نسبت به سایر بازیکنان متمایز هستند، کوبا را با ده گل شکست داد. در این دیدار سوفاووت تونکلانگ، محمد عثمان موسی و ایتیچا پرافان هرکدام با به ثمر رساندن 2 گل، نقش تعیین کننده‌ای در برتری تایلندی‌ها داشتند و دریافت پنج گل از کوبا به رغم آشکار شدن آسیب پذیری در فاز دفاعی‌شان، دردسری برای آن ها ایجاد نکرد.

این پیروزی که راه صعود را هموار کرد در شرایط عجیبی بدست آمد. تایلند و کوبا که دومینوی گلزنی را به راه انداخته بودند، نیمه نخست را با تساوی سه بر سه به رختکن کردند. با شروع نیمه دوم، کوبایی ها خیلی زود تحلیل رفتند و دروازه خود را یکی پس از دیگری باز شده می‌دیدند. آن‌ها از سنگربان 20 ساله برای این مسابقه استفاده کردند و همین موضوع باعث شد که کوین رودا روز خوبی را پشت‌سر نگذارد.

در پرگل‌ترین جدال جام جهانی، سوفاووت تونکلانگ، محمد عثمان موسی و ایتیچا پرافان هرکدام 2 گل و ساراووت، روناچای، آرانسانیالاک و آپیوات هر کدام یک گل برای تایلند موفق به گلزنی شدند. در سوی مقابل گل‌های تیم ملی کوبا را کریستین مورجون دوبار، مارتینز، والینته و کوتیلا به ثمر رساندند.

تیم ملی تایلند با کسب 6 امتیاز کامل از 2 مسابقه، ورود قطعی به مرحله یک هشتم نهایی را تضمین کرد. با این حال، دیدار آن‌ها با برزیل دیگر تیم صعود کننده، صدرنشین گروه B را تعیین می‌کند.

میگوئل و تیمش در صورت اینکه شاهکار کنند و برابر برزیل به پیروزی برسند، در دور حذفی با یکی از تیم‌های سوم برتر گروه A،C،D برخورد می‌کنند و در صورت تساوی و یا شکست، با تیم دوم گروه f یعنی گروه ایران تقابل خواهند داشت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره