نماد آخرین خبر

کلهر: پرسپولیس با سیستم علی‌اصغری گل نمی‌زند

منبع
فارس
بروزرسانی
کلهر: پرسپولیس با سیستم علی‌اصغری گل نمی‌زند

فارس/پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به انتقاد از شیوه علی اصغری گل زدن این تیم در چند بازی اخیر این تیم واکنش نشان داد.
محمود کلهر در خصوص برد شب گذشته تیم فوتبال پرسپولیس مقابل چادرملو اردکان در هفته هفتم لیگ برتر اظهار داشت: خوشبختانه پرسپولیس روند رو به رشد خود را آغاز کرده است. هرچند که این تیم مقابل پاختاکور ازبکستان عملکرد خوبی نداشت و شاید به این دلیل است که سطح لیگ نخبگان آسیا از لیگ برتر فوتبال ما بالاتر است. به همین دلیل پرسپولیس مقابل نماینده ازبکستان خیلی خوب نبود و حتی شاید نزدیک بود در اواخر بازی گل دوم را بخورد.

در بازی شب گذشته اما شرایط فرق می‌کرد و پرسپولیس مقابل تیم اردکانی دو نیمه متفاوت داشت.وی ادامه داد: در نیمه اول تیم چادرملو راه‌های نفوذ پرسپولیس را کاملاً بسته بود و با یک دفاع منطقه‌ای اجازه حضور در محوطه ۱۸ قدم خود را به پرسپولیس نداد اما در نیمه دوم شرایط فرق کرد چرا که گاریدو تعویض‌هایی انجام داد که باعث شد روند بازی به سود پرسپولیس شود.

روند بازی به گونه‌ای بود که میلاد محمدی که تبدیل به نقطه قوت پرسپولیس شده در نیمه اول کاری انجام نداد و حتی زوج او با وحید امیری هم نتوانست به پرسپولیس کمک کند اما در نیمه دوم پرسپولیس موقعیت‌های خوبی به وجود آورد و حتی چند باری توپ را به تیر دروازه هم زد. پرسپولیس در نیمه دوم بازی رو به جلویی انجام داد و سانتر از جناحین کرد که در نهایت هم موفق شد در اواخر بازی گل برتری را بزند و سه امتیاز را بگیرد که مهم‌تر از هر چیزی بود. به نظر من پرسپولیس با این شیوه بازی و با ادامه دادن همین روند قطعاً یک پای ثابت قهرمانی در لیگ برتر امسال است.
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره تعویض‌هایی که گاریدو در این بازی انجام داد افزود: تعویض‌های پرسپولیس در نیمه دوم همگی هجومی بود و باعث شد تا روند تیم رو به جلوتر شود. حتی حضور بازیکنانی مثل میلاد سرلک و مرتضی پورعلی‌گنجی هم به هجومی شدن پرسپولیس کمک کرد و باعث شد تا به گولسیانی این فضا داده شود تا به خط حمله کمک کند و بتواند گره بازی را باز کند؛ چرا که او در بازی‌های دیگری هم چنین کاری انجام داده بود. البته درباره بازی کردن یاسین سلمانی هم باید بگویم که او به نظر من بهتر هم خواهد شد هرچند که دیروز نشان داد خیلی در شرایط بازی نیست.

کلهر در مورد شیوه گلزنی پرسپولیس در این بازی و رفتن گولسیانی که مدافع است به خط حمله که زمانی علی پروین ۳۰ سال پیش انجام می‌داد و آن را فوتبال علی اصغری می‌نامیدند اما حالا پرسپولیس با مربی لالیگایی خود به این شکل گل می‌زند گفت: این یک شیوه گل زدن است که در خیلی از تیم‌های دنیا هم انجام می‌شود. چرا که وقتی تیم حریف بسته بازی می‌کند برای گل زدن باید رو به توپ‌های بلند پرتاب اوت و ارسال سانتر از جناحین آورد تا به این شیوه بتوان قفل دروازه حریف را باز کرد. پرسپولیس بارها با این شیوه توسط گولسیانی و حتی کنعانی‌زادگان به گل رسیده و مهم ۳ امتیازی بود که به دست آمد.
کلهر خاطرنشان کرد: این را در نظر بگیرید که زمین بازی هم ناهموار بود و پرسپولیس نمی‌توانست بازی رو به زمین انجام دهد. همانطور که دیدیم در بازی با الاهلی عربستان با وجود اینکه پرسپولیس شکست خورد اما بازی خوبی جلوی انجام داد که به دلیل کیفیت خوب زمین چمن بود. پرسپولیس امسال خوشبختانه از نظر نفری بازیکن کم ندارد و شاهد هستیم بازیکنانی مثل امید عالیشاه، میلاد محمدی، وحید امیری و چند بازیکن دیگر در این تیم حضور دارند که به همین دلیل مشخص است که این تیم از نظر نیروی انسانی تیم ثروتمند و قدرتمندی محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس توان قهرمانی در لیگ برتر را دارد یا نه ادامه داد: خوشبختانه شرایط پرسپولیس خوب است. از طرف دیگر می‌بینیم که استقلال با حواشی زیادی روبروست و تیم سپاهان هم هنوز آنطور که باید و شاید آماده نیست. از طرف دیگر تراکتور هم امتیاز از دست داده اما روند پرسپولیس تا اینجا خوب بوده است. پرسپولیس در ۲ بازی اول خوب نبود اما هرچه رفته رفته جلوتر رفتیم روند این تیم هم بهتر شد و اگر حواشی برای این تیم به وجود نیاید به احتمال خیلی زیاد پرسپولیس باز هم قهرمان لیگ برتر می‌شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره