نماد آخرین خبر

اسدی: مشکلی در انتخابات ما نبوده

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اسدی: مشکلی در انتخابات ما نبوده

تسنیم/رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به تسویه بدهی ۴۵ هزار یورویی گفت: رئیس اتحادیه جهانی اعلام کرد که از همان ابتدا نیز مشکلی در انتخابات فدراسیون ایران وجود نداشته و مشکل درج نام من در سایت UCI حل می‌شود.
رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درخصوص سفر اخیر به سوئیس و دیدار با مسئولان اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اظهار داشت: ما بدهی‌های اتحادیه جهانی را که بیش از 45 هزار یورو بود، به صورت قسطی پرداخت کردیم و قسط آخر را هم دادیم. UCI استفاده از بخش سولیداریتی را منوط به تسویه این بدهی کرده بود. به همین دلیل قبل از سفر بدهی‌مان را تسویه کردیم تا آنجا رایزنی‌های خوبی داشته باشیم.
وی افزود: این توافق را کردیم که قبل از سال جدید میلادی یک‌سری تجهیزات را از فدراسیون جهانی دریافت کنیم. چیزی که توافق کردیم، این بود که کیفیت این تجهیزات برای رقابت مناسب باشد.
اسدی با اشاره به دیدار با لاپارتین رئیس اتحادیه جهانی عنوان کرد: این برای اولین بار بود که به عنوان working delegate حضور داشتیم. پیش از این به ما اجازه نمی‌دادند و اجازه رای دادن نداشتیم، ولی این بار انتخاب شدیم و در جایگاه مربوطه قرار گرفتیم و رأی هم دادیم.
وی درخصوص عدم وجود نامش به عنوان رئیس فدراسیون ایران در سایت UCI گفت: خوشبختانه از موضع‌شان عقب نشینی کرده‌اند. در واقع بدون دلیل این کار را متوقف کرده‌اند و دلیل خاصی وجود ندارد. زمانی که از آنها پرسیدم، گفتند الان همه چیز عادی است و دیگر محدودیتی درخصوص درج نام من وجود ندارد. لاپارتین رئیس UCI گفت که «ما دلیلی نداشتیم که انتخابات شما را رد کنیم و این مسئله حل می‌شود». او حتی این موضوع را در جریان بازی‌های المپیک به خسروی‌وفا هم گفته بود. به هر حال الان کمی می‌خواهند که ماجرا را مشمول مرور زمان کرده و آرام آرام حل کنند.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری تاکید کرد: به لاپارتین گفتم که نزدیک به نصف دوره‌ام چهار ساله ریاستم در فدراسیون گذشته، اما هنوز نام من در سایت وارد نشده، اما گفت که حل می‌شود و دیگر مشکلی نیست.

اسدی درباره استعفای مجید ناصری از کمیته فنی و سعیدنامه  از هیئت رئیسه فدراسیون گفت: هر زمان در جلسات نظرات خوب مطرح شده، از همه آنها تشکر کرده‌ام و اگر هم بد بوده، همه چیز را به گردن گرفته‌ام. من مسئولیت‌پذیر هستم و هیچ وقت مسئولیت را گردن کسی نینداخته‌ام. در جواب ناصری هم گفتم که هر کسی که پیشنهاد سازنده و قابل اجرا را با تمام وجود قبول می‌کنم.
وی در باره ادامه داد: در فدراسیون به روی همه باز است و جوابگوی همه هستم. هر پیشنهادی که قابل اجرا باشد، قطعاً استقبال می‌کنم. من با هیچکسی زاویه ندارم، اما پیشنهادات باید قابل اجرا باشد. درباره کمیته فنی هم بارها گفته‌ام که این کمیته نمی‌تواند تصمیم‌گیر باشد، بلکه یک نهاد تصمیم‌ساز است. این من هستم که باید درباره نیک و بد تصمیمات و کارها جواب بدهم و بر همین اساس می‌توانم از اختیاراتم استفاده کنم.
اسدی درباره دیدار با وزیر ورزش و انتظاراتش از دوچرخه‌سواری گفت: وزیر قول داده که از فدراسیون بازدید کند و در جریان جزئیات قرار بگیرد. انتظار او این است که فدراسیون‌ها برنامه محور باشند؛ البته برنامه‌هایی که  قابلیت اجرا دارند. او گفت که ارزیابی درستی صورت بگیرد. بر همین اساس مرکز سنجش و ارزیابی را راه‌اندازی می‌کنیم. ما در این مرکز از دوچرخه‌سواری الکترونیک استفاده می‌کنیم. فکر می‌کنم که فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌تواند یکی از فدراسیون‌هایی باشد که منطبق بر تفکرات وزیر است.
وی درباره انتظار مدال‌آوری از دوچرخه‌سواری در بازی‌های آسیایی 2026 عنوان کرد: چرا که نه، قطعاً نتیجه برای دنیامالی اهمیت دارد و ما باید همه تلاش‌مان را کنیم که مدال بگیریم.
اسدی در پایان گفت: ما فدراسیون را در یک شرایط سخت تحویل گرفتیم. از همان ابتدا سه محور در دستور کارمان داشتیم؛ اول اینکه از مسائل و مشکلات قبلی عبور کنیم که این موضوع شامل دوپینگ سازمان یافته، پرونده‌های مختلف و ... بود. همزمان باید اعزام‌ها و کارهای روزمره را انجام می‌دادیم. برخی اعزام‌ها را مجبور بودیم که انجام بدهیم. مورد سوم این بود که باید موضوع زیرساخت‌ها را هم به جلو می‌بردیم. ما در طول سال بیش از 160، 170 روز مسابقه برگزار کردیم، بدهی‌ها را دادیم و از پرونده‌ها عبور کردیم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره