نماد آخرین خبر

تصمیم نهایی گواردیولا؛ پپ به آرزویش می‌رسد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تصمیم نهایی گواردیولا؛ پپ به آرزویش می‌رسد!

ورزش 3/پپ گواردیولا پس از ترک سیتی به هدایت یک تیم ملی بزرگ فکر می کند و حالا گزینه تیم ملی انگلیس بیخ گوش اوست.
ادامه حضور پپ گواردیولا روی نیمکت منچسترسیتی در هاله ای از ابهام است و همه نشانه‌ها حاکی از آن است که او به آرزوی بزرگش برای هدایت یک تیم ملی بزرگ خواهد رسید.
انگلیس پس از استعفای گرت ساوت‌گیت از نیمکت «سه شیرها» در یک خلأ قدرت به سر می‌برد. شکست مقابل اسپانیا در فینال یورو و انتقادات از سبک بازی تیم، پروژه‌ای را به پایان رساند که بیشتر تلخی را تجربه کرد تا موفقیت.
لی کارزلی به‌طور موقت مسئولیت فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفت، با اشتیاق یک تازه‌کار و امید به اینکه بتواند مدیران فوتبال انگلیس را متقاعد کند و قرارداد دائمی کسب کند. با این حال، شروع کار او با یک شکست سنگین مقابل یونان در ومبلی در لیگ ملت‌ها (۱-۲) همراه بوده است. ولتاژ انتقادات به شدت بالا رفت و رسانه‌های بریتانیایی که عادت دارند در اولین فرصت همه چیز را بسوزانند، در حال روشن کردن آتش هستند.

روزنامه‌های انگلیسی این رزوها پر از نامزدهای احتمالی برای نیمکت سه شیرها هستند، اما یک نام است که اکثریت کارشناسان را مجذوب خود کرده است: پپ گواردیولا.
سرمربی کاتالانی هنوز با منچسترسیتی قرارداد دارد، اما همه نشانه‌ها حاکی از آن است که او پس از سال ۲۰۲۵ دیگر در نیمکت اتحاد نخواهد بود. او این موضوع را به‌طور علنی بیان نکرده و حتی در پاسخ به سوالات در این زمینه سکوت کرده است. خروج تیکی بگیریستین (مدیر ورزشی) از سیتی می تواند آنچه در ذهن نابغه اهل سنت‌پدور کاتالونیا می‌گذرد، را تا حدی روشن کند. تیکی به زودی باشگاه سیتی را ترک خواهد کرد و رابطه خوبش با پپ ممکن است این مربی را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

حالا باید دید نظر گواردیولا درباره آینده‌اش چیست. مشخص است که مربی سابق بارسلونا به هدایت یک تیم ملی علاقه‌مند است. شایعاتی درباره احتمال هدایت برزیل وجود داشت که هنوز رد نشده است. اما انگلیس به نظر گزینه منطقی‌تری می‌آید.
پپ در منچستر ریشه دوانده و هدایت «سه شیرها» تقریباً تغییر زیادی در روال روزمره‌اش ایجاد نخواهد کرد و زمان آزاد بیشتری به او خواهد داد. هنوز پیشنهادی از فدراسیون وجود ندارد، اما خواهد رسید. مقامات انگلیسی نمی‌خواهند فرصتی را که به نظر منحصر به فرد می‌آید از دست بدهند و به سمت گواردیولا خواهند رفت. توپ در زمین مربی کاتالان خواهد بود که باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد یک سال استراحت کند یا نقش سرمربی ملی را بپذیرد.

بولت پرسپولیستوخل و گزینه‌های دیگر
همان‌طور که گفتیم، در انگلیس در حال بررسی گزینه‌هایی برای جانشینی ساوت‌گیت هستند. چندین مربی در حال حاضر بیکار هستند، هرچند که تعداد کمی از آنها مورد پسند طرفداران سخت‌گیر قرار می‌گیرند.
گراهام پاتر یکی از آنهاست. او اخیراً به «اسکای اسپورتس» گفت: «به عنوان یک انگلیسی می‌توانم بگویم که این کار فوق‌العاده خواهد بود. من هر تصمیمی از سوی فدراسیون فوتبال را حمایت می‌کنم. ساوت‌گیت کار بزرگی انجام داد و کارزلی نیز در مدتی که روی نیمکت است همین کار را خواهد کرد. من به هر گزینه‌ای در دسترس هستم.»

پس از شکست اخیر مقابل یونان، نام توماس توخل به شدت مطرح شده است. این آلمانی با تجربه‌ای که در چلسی دارد، فوتبال انگلیس را به خوبی می‌شناسد و کارنامه اش مورد توجه مدیران فدراسیون فوتبال قرار دارد.
توخل این روزها بیکار است. هرچند تابستان گذشته شایعاتی درباره پیوستن او به بارسلونا وجود داشت اما هموطنش هانسی فلیک روی نیمکت بارسا نشست. اکنون توخل منتظر پروژه‌ای است که او را متقاعد کند تا دوباره با کلاه معروفش در ورزشگاه‌ها حاضر شود. شاید هم او مربی بعدی «سه شیرها» شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید