نماد آخرین خبر

تیم پرافتخار لیگ برتری از مرز هزار گل گذشت

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تیم پرافتخار لیگ برتری از مرز هزار گل گذشت

ورزش 3/ مس سونگون ورزقان، پرافتخارترین تیم لیگ برتر و غول فوتسال ایران، از مرز 1000 گل در بالاترین سطح باشگاهی عبور کرد و به دیواره‌های تاریخ فوتسال نقش بست.
  لاله‌های نارنجی با پنج قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران تا به این لحظه پادشاه تاریخ لیگ باشگاهی فوتسال لقب گرفته‌اند و به تازگی از مرز 1000 گل عبور کرده اند. آن‌ها همیشه ابزار به رخ کشیدن قدرت‌‌شان را داشته‌اند و نخستین تیمی بودند که چهار فصل متوالی تاج و تخت فوتسال ایران را به انحصار خود درآورده بودند. لاله‌های ترسناک به پیروزی، موفقیت و رکوردشکنی خو گرفته‌اند و تمامی عناوین چه فردی و چه تیمی را چنگ زده‌اند. بهترین بازیگران فوتسال در تاریخ و عصر طلایی و نو، با پیراهن نارنجی نقش بازی کرده‌اند و بهترین نمایش‌ها را ارائه داده‌اند، بهترین گل‌ها و واکنش‌ها را. همچنین رکورد و آمارها را بر جای گذاشتند.
 در جدیدترین جمع آوری اطلاعاتش به نکته قابل توجهی دست یافته است. تیم مس سونگون ورزقان در دیدار ال کلاسیکو فوتسال برابر گیتی پسند اصفهان با گلزنی فوق ستاره خود علی‌اصغر حسن‌زاده از مرز هزار گل عبور کرده و همچنین در حال حاضر با 1005 گل پس از دیگر غول فوتسال ایران یعنی گیتی پسند دشمن دیرینه و سنتی، دو باشگاه هزارتایی به شمار می‌روند.
تیم مس سونگون ورزقان در سال 1393 با خریداری امتیاز شهرداری تبریز وارد صحنه بزرگ‌ترین آوردگاه باشگاهی فوتسال آسیا شد و با برنامه‌ریزی معرکه و سرمایه‌گذاری چشمگیری خیلی زود بر سر زبان‌ها افتاد و به یکی از غول‌های فوتسال ایران تبدیل شد، یکی از آن مدعیان همیشگی و توقف‌ناپذیر
لاله‌های نارنجی با ستاره‌های جوان و شکوفا شده وقت، از جمله مرتضی عزتی، وحید شفیعی و مسلم رستمی‌ها که در شهرداری تبریز معرکه ظاهر شده بودند و همچنین با چند چهره باتجربه فصل 1393 را آغاز کردند و در ادامه با به خدمت گرفتن چند بازیکن خارجی با 45 امتیاز به جایگاه سوم تکیه کردند.

مرتضی عزتی، از بازیکنان مطرح فوتسال ایران، زننده سیصدمین و نهصدمین گل‌ مس سونگون در تاریخ لیگ برتر بوده است.
سرانجام مس سونگون ورزقان در فصل 1396 تاج و تخت فوتسال ایران را به دست آورد و چهار سال پیاپی در تصرف خود داشت. آن‌ها همچنین با قهرمانی در فصل 1401 با پنج عنوان طلایی پرافتخارترین تیم باشگاهی در لیگ برتر لقب گرفتند.
*در ادامه به تفکیک گل‌های مس سونگون ورزقان پرداخته‌ایم. مسیر چگونگی پیدایش هزار لاله نارنجی در فوتسال ایران که نام‌های آشنا را نشان می‌دهد.
نخستین گل مس سونگون در لیگ برتر توسط مسلم رستمی‌ها مقابل پایاساز تبریز به ثمر رسید که اولین امتیاز تازیخ آن‌ها را پس از نتیجه یک بر یک به همراه داشت.


 مسلم رستمی‌ها، فوتسالیست قزوینی که سابقه آقای گلی با مس سونگون در لیگ برتر را در کارنامه دارد، اولین گل تاریخ این باشگاه را در فصل 1393 به ثمر رساند.
گل شماره 100؛ پاتریک ویرا بلو
گل شماره 200؛ میثم خیام 
گل شماره 300؛ مرتضی عزتی
گل شماره 400؛ سعید تقی زاده 
گل شماره 500؛ علی عسگری کهن 
گل شماره 600؛ سالار آقاپور 
گل شماره 700؛ داسیلوا 
گل شماره 800؛ بابک نصیری 
گل شماره 900؛ مرتضی عزتی

گل شماره 1000؛ علی‌‌اصغر حسن‌زاده
از بین 9 بازیکنی که مهم‌ترین گل‌های تاریخ مس سونگون ورزقان را به نام خود ثبت کرده‌اند، تنها علی اصغر حسن‌زاده و بابک نصیری در حال حاضر با پیراهن این تیم به میدان می‌روند. مرتضی عزتی زننده سیصدمین و نهصدمین گل باشگاه هم اکنون در فولاد هرمزگان توپ می‌زند. همچنین سالار آقاپور و علی عسگری در گهرزمین سیرجان، سعید تقی‌زاده در کلینیک ایرانیان قم، میثم خیام در ایرالکو اراک حضور دارند و مسلم رستمی‌ها از آن دسته ستاره‌هایی بود که خیلی زود غروب کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره