نماد آخرین خبر

ادعای بزرگ در مراکش؛ جانشین مانچینی مشخص شد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ادعای بزرگ در مراکش؛ جانشین مانچینی مشخص شد

ورزش 3/فدراسیون فوتبال عربستان در حال بررسی انتخاب حسین عموتة، مربی مراکشی، به عنوان جانشین روبرتو مانچینی ایتالیایی است که قرار است پس از شکست مقابل ژاپن و تساوی در خانه برابر بحرین از سمت خود برکنار شود. این خبر را سایت ورزشی مراکشی "11Lions" منتشر کرده است.
نام حسین عموتة پس از درخشش با تیم ملی اردن در جام ملت‌های آسیا بر سر زبان‌ها افتاد. جایی که او توانست تیمش را به فینال این مسابقات برساند ولی در بازی پایانی مغلوب قطر شد. او سپس راهی الجزیره شد و اکنون هدایت این تیم اماراتی را برعهده دارد.
عموتة تاکنون در هفت دیدار ادنوک لیگ و جام بانک اسلامی ابوظبی روی نیمکت الجزیره نشسته که حاصل آن چهار پیروزی و سه شکست بوده است. تیم او در لیگ نیز در رتبه چهارم قرار دارد.

پس از دیدار شب گذشته عربستان و بحرین، مانچینی در گفت‌وگو با روزنامه "الاقتصادیة"، درباره احتمال برکناری خود از هدایت تیم ملی عربستان، پس از افت نتایج این تیم در مقدماتی جام جهانی 2026، اظهار داشت: "تا این لحظه اطلاعی از این موضوع ندارم."
روزنامه الاقتصادیة در همین خصوص نوشته است: به نظر می‌رسد مانچینی از ادامه حضور خود در این سمت و تکمیل قراردادش که تا سال 2027 ادامه دارد، مطمئن نیست. او گفت: "ادامه حضورم به عنوان سرمربی تیم ملی عربستان در اختیار من نیست."

فدراسیون فوتبال عربستان تاکنون رقم حقوق مانچینی را فاش نکرده است، اما گزارش‌های خبری حاکی از آن است که او سالانه بین 18 تا 25 میلیون یورو درآمد دارد. همچنین، بند فسخی در قرارداد وی وجود دارد که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است.

تیم ملی عربستان در حال حاضر با پنج امتیاز از چهار بازی در رده سوم جدول گروه سوم مقدماتی جام جهانی 2026 قرار دارد و به دلیل اختلاف گل از تیم استرالیا که در رده دوم قرار دارد، عقب است. ژاپن با 10 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.
دو تیم اول هر گروه مستقیماً به مرحله نهایی جام جهانی 2026 صعود می‌کنند، در حالی که تیم‌های سوم و چهارم برای دو سهمیه و یک سهمیه پلی‌آف جهانی رقابت خواهند کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره