نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

توضیحات وکیل باشگاه پرسپولیس درباره محرومیت آل‌کثیر

منبع
تسنيم
بروزرسانی
توضیحات وکیل باشگاه پرسپولیس درباره محرومیت آل‌کثیر

تسنيم/ وکيل باشگاه پرسپوليس گفت که بخشش مهاجم محروم تيم فوتبال اين باشگاه با سپري شدن سه ماه از محروميت، با توجه به مقررات انضباطي AFC امکان‌پذير نيست.
اميرساعد وکيل درباره عدم بخشش عيسي آل‌کثير در دادگاه داوري ورزش اظهار داشت: بسيار جاي تأسف است که بسياري از مردم رأيي را که منتظر بودند آن را بشنوند، محقق نشد. ما در درخواست دستور موقت از ديوان داوري ورزش به دنبال اين بوديم که ثابت کنيم اگر آل‌کثير نتواند بازي کند، خسارت غيرقابل جبراني براي تيم و باشگاه پرسپوليس وجود دارد.
وي در ادامه افزود: در تعادل بين منافع باشگاه براي درخواست دستور موقت و در سوي ديگر اصرار AFC براي باقي ماندن محروميت آل‌کثير، توازن منافع براي شرايط خاصي که تيم براي حفظ قدرت تيمي خود تلاش مي‌کرد، به سمت باشگاه مي‌چربد. در نهايت با توجه به دفاعياتي که باشگاه پرسپوليس دارد، احتمال موفقيت در اين دعوي بسيار بالاست. در رأي ديوان داوري ورزش، سه شرط براي صدور دستور موقت وجود داشت که به دو شرط ايراد نگرفتند.
وکيل باشگاه پرسپوليس با بيان اينکه اين موضوع نشان داد دفاعيات اين باشگاه چقدر مورد قبول ديوان است، خاطرنشان کرد: به ما گفتند از نظر قاضي پرونده، فوتبال يک مسابقه با حضور 11 بازيکن است؛ خسارت غيرقابل جبران براي تيم وجود ندارد و حضور يا عدم حضور يک بازيکن نمي‌تواند تعيين‌کننده باشد.
وکيل با بيان اينکه با توجه به محروميت بازيکنان و تعدادي از مصدومان، حضور آل‌کثير مي‌توانست بسيار تعيين‌کننده باشد، گفت: تنها چيزي که مي‌توان گفت، اين است که پرونده  ادامه دارد و تمام تلاش خود را مي‌کنيم تا اگر امکان آن وجود داشته باشد، آل‌کثير زودتر از شش ماه به آغوش تيم پرسپوليس بازگردد.
وي در مورد احتمال بخشش محروميت آل‌کثير در صورت سپري شدن نيمي از آن تصريح کرد: در مقررات  انضباطي AFC اين موضوع وجود ندارد و چنين بندي به کميته انضباطي ايران برمي‌گردد. مقررات انضباطي AFC اين موضوع را ملاک قرار نمي‌دهد. تنها راهکار حقوقي که پيش رو داريم، اين است که پرونده باز شده در دادگاه CAS را زودتر از شش ماه به سرانجام برسانيم؛ با اميد اينکه رأي را به سود باشگاه پرسپوليس بگيريم.

وکيل باشگاه پرسپوليس درباره پرونده‌هاي ماريو بوديمير و گابريل کالدرون بيان کرد: پرونده بوديمير در اختيار من نبوده و در جريان آن نيستم، اما نشست استماع پرونده کالدرون دو هفته پيش برگزار شد و وکلاي او، دفاعيات خود را ارائه کردند. دفاعيات باشگاه پرسپوليس مطرح شد و مطابق روال معمول در ديوان داوري رزش بايد منتطر باشيم رأي نهايي پس از جلسه استماع صادر شود.
وکيل درخصوص پرونده آنتوني استوکس و اينکه چرا باشگاه پرسپوليس به‌جاي فيفا به فدراسيون فوتبال ايران شکايت کرد، اظهار داشت: بهتر است درباره گذشته صحبت نکنم؛ چون نقشي در آن نداشتم و نمي‌توانم بگويم چه دلايلي براي مجموعه حقوقي باشگاه وجود داشته است. چيزي که مي‌توانم قاطعانه بگويم، اين است که پرونده در دستور کار باشگاه است تا اقدام حقوقي لازم انجام شود.
وي در مورد احتمال بخشش عيسي آل‌کثير تصريح کرد: بايد بپذيريم يک وکيل با درجه نسبي اميد به موفقيت وارد يک پرونده مي‌شود. ما بايد به پيچيدگي موضوع واقف باشيم و اين پرونده با توجه به سياست‌هاي کلي فيفا و AFC نسبت به تبعيض نژادي،  پيچيدگي‌هاي خاصي دارد. آل‌کثير سرمايه باشگاه پرسپوليس است و اميدوارم در اولين زمان در خدمت تيم باشد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره