نماد آخرین خبر

تولد دربی مبارک!

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
تولد دربی مبارک!

خبر ورزشي/ دو تيم آبي پوش و قرمز پوش که در بدو تولد با نام پرسپوليس و تاج مقابل يکديگر قرار ‌گرفتند اما در گذر زمان هر دو تغيير نام را تجربه کردند، تاج پس از پيروزي انقلاب استقلال شد و پرسپوليس هم پيروزي که البته در سال‌هاي اخير دوباره به نام اوليه خود برگشته است.
ليگ در ايران دو سال پس از دربي متولد شد، اما مسابقات باشگاهي تهران قدمتي فراتر از اين داشت. در سالهاي دهه ۳۰ و ۴۰ جنگ دو قطبي در تهران بين تاج و شاهين بود اما با انحلال شاهين در سال ۱۳۴۶ ملي پوشان نامدار اين باشگاه محبوب تصميم به حضور دسته جمعي در يک تيم گرفتند. ابتدا راهي پيکان شده و پس از آن از پرسپوليس سر درآوردند. البته در اين مسير با خود جواني را هم آوردند که امروز بزرگترين نام اين خانواده است، علي پروين. 
۱۶ فروردين ۱۳۴۷ در ورزشگاه امجديه تهران، تاج بزرگ و پرستاره و نامدار مقابل باشگاهي نوخاسته در مصافي دوستانه به ميدان رفت. نه مردان آن روز مي دانستند که اين مسابقه به زودي چه جايگاهي پيدا خواهد کرد و نه کسي چنين نقشه اي در سر داشت اما سرنوشت چنين خواست و خيلي زود اين رقابت به ويترين فوتبال ايران تبديل شد و امروز سالگرد تولد نخستين رويارويي اين دو تيم است. 
به ياد پرويز دهداري و علي دانايي فرد (سرمربيان اولين دربي)
به ياد پرويز خسرواني و علي عبده (مالکان و مديران دو تيم در اولين دربي)
به ياد همايون بهزادي و کامبيز جمالي (کاپيتان‌هاي اولين دربي)

و به ياد همه خاطره سازان اين ۵۳ سال ....

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره