نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

اولین عکس مهدی طارمی در تهران

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اولین عکس مهدی طارمی در تهران

ورزش 3/روایتی از اولین حضور مهدی طارمی در باشگاه پرسپولیس از زبان یک خبرنگار میدانی که 10 سال در کمین اولین ستاره تیم علی دایی بود.
درست 10 سال پیش بود که مهدی طارمی برای اولین بار در باشگاه پرسپولیس آفتابی شد و پای برگه‌ای که او را به پرسپولیس پیوند می‌داد امضا کرد. این اتفاق در زمان سرمربیگری علی دایی در پرسپولیس و مدیریت علیرضا رحیمی رخ داد. پرسپولیس تازه هیئت مدیره و مدیرعامل خود را شناخته بود و در حالی که هواداران و خبرنگاران در انتظار خریدهای پر سر و صدا در این باشگاه بودند، این مهدی طارمی بود که با شوق زیاد در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و قرارداد خود را با پرسپولیس رسمی کرد.  10 سال قبل از اینکه او در میلان، در اینتر و کمپ آپیانو جنتیله با آمادگی بدنی و درخشش خود همه را تحت تاثیر خود قرار بدهد.
این نوشته مهدی طاهرخانی است:
دقیقا می شود ۱۰ سال و دو ماه قبل. ابتدای خرداد ۱۳۹۳ بود و علی دایی در حال بستن پرسپولیس. دقیقا به خاطر ندارم که قرار بود کدام بازیکن به ساختمان باشگاه بیاید برای امضای قرارداد. آن زمان در خبرگزاری مهر بودم، با میلاد اسلامی و ایرج باباحاجی که ناباورانه هر دو‌ به فاصله یک سال از بین ما پر گشودند به ساختمان باشگاه رسیدیم. 
هر چه منتظر ماندیم بازیکن معروفی نیامد.آن روزها مثل الان موبایل به دست‌های زیادی آن اطراف نبودند. یک جوان لاغر و قد بلند از ساختمان باشگاه بیرون آمد و منتظر بود ما سراغش برویم. اما نه ما او را می‌شناختیم نه او ما را. اشتباه نکنم یک پیراهن مردانه چهارخانه قرمز رنگ تنش بود. از او پرسیدیم فلانی بالا نیامده؟ با لهجه خاصی گفت نه فقط من قرارداد بستم! 
از او اسمش را پرسیدیم و ایرج ترکی پرسید اهل زنجانی دیگه؟ گفت نه بابا بوشهری‌ام. گفتیم فامیلیت با طا است یا ت. گفت شبیه همان برنج معروف. 


ما منتظر یک ستاره بودیم اما علی دایی یک جوان ‌۲۱ ساله ناشناس جذب کرد. با اکراه خبر حضور و امضای قراردادش را در ۱۰۰ کلمه نوشتم و به خبرگزاری فرستادم. ما منتظر ستاره بودیم اما خبر نداشتیم مهم‌ترین ستاره یک دهه پیش روی فوتبال‌مان پیش روی‌مان است. همانی که درست ۱۰ سال بعد وارد میلان شد و مقابل دوربین مهم‌ترین خبرگزاری های جهان با اینتر قرارداد بست.

آن روز ما با شنیدن نام مهدی طارمی جا خوردیم! 
یکی می گفت بازیکن ۲۱ ساله که نه اسمش را در تیم جوانان و امید شنیدیم نه در لیگ برتر. این خرید دلالی محض است! 
امروز که خیلی‌ها منتظر حضور یحیی عطیه‌الله بودند، یعقوب براجعه به ساختمان پرسپولیس آمد و عکس انداخت.
یعقوب را با گل زیبایش به برزیل همه می شناسیم، به مراتب در این سن و سال کم از ۲۱ سالگی طارمی معروف‌تر است.
امیدوارم ۱۰ سال بعد در تابستان ۱۴۱۳ یکی بیاید و این داستان را در مورد براجعه بنویسد.
او در روزی آمد که همه منتطر دو خرید بزرگ خارجی بودند. امیدوارم به یعقوب بربخورد و آنقدر تلاش کند که بعدها همه او‌ را یوسف گم‌گشته این فوتبال بنامند.
بجنگ یعقوب براجعه
بجنگ تا انتقام امروز را از همه ما بگیری!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره