نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

10 اتفاق ویژه رویارویی‌های صنعت نفت و استقلال/ متنفر از تساوی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
10 اتفاق ویژه رویارویی‌های صنعت نفت و استقلال/ متنفر از تساوی

آخرين خبر/ رويارويي‌هاي استقلال و صنعت نفت در تاريخ ليگ برتر، از آن مصاف‌هايي است که با مساوي، ميانه خوبي ندارد.
به گزارش فوتبالي، کمتر از يک سوم اين دوئل ها بدون برنده تمام شده و کمتر ديداري، خاطره اي و اتفاقي نداشته است. اين 10 اتفاق را شايد بتوان برجسته ترين لحظات تقابل هاي اين دو تيم لقب داد.
* 8 آبان 1381
بعد از بردن پاس و دو پيروزي آسيايي برابر الفيصلي اردن، استقلال کخ به اولين زمين سخت رسيد و برابر صنعت نفت در آبادان باخت. ديداري که به واسطه حضور منصور پورحيدري و پرويز مظلومي روي نيمکت آباداني ها و اتفاقات هفته آخر ليگ اول، ويژه بود. تک گل بازي را حميدرضا خدمتکاري زد که مدتي را به دليل قتل غيرعمد در زندان سپري کرد و در 41 سالگي درگذشت.
* 23 آذر 1386
اولين روزهاي حضور فيروز کريمي روي نيمکت استقلال در بدترين دوره ليگ برتري اين تيم يعني دوره هفتم. استقلال در خانه برابر صنعت نفت 3 بر 2 باخت و کريمي تصميم گرفت بعد از شکست و در همان ورزشگاه آزادي، بازيکنان تيمش را به صورت کاملا علمي، ريکاوري کند.

ريکاوري‌اي که در نزد همگان به تنبيه تعبير شد و شامل حال مقصران اصلي باخت يعني طالب لو و خط دفاع، نشد.
* 3 ارديبهشت 1390
صنعت نفت در بازي رفت با 2 گل تمام خارجي، استقلال مظلومي را شکست داده بود ولي تيم غلام پيرواني در آزادي، به بدترين شکل ممکن تاوان داد. استقلالي که قطعي شده بود دستش از جام کوتاه است، دو بر يک از آباداني ها عقب افتاد ولي کامبک زد و درنهايت با نتيجه 6 بر 2 برنده از زمين خارج شد و انتقامش را به بهترين شکل ممکن گرفت.
* 8 مهر 1391
اولين برد استقلال در آبادان برابر صنعت نفت در دوازدهمين دوره ليگ برتر و بعد از چند شکست پياپي در خانه اين تيم رقم خورد. دروازه تيم قلعه‌نويي هنوز به دقيقه 2 نرسيده باز شد ولي استقلال درنهايت 2 يک برنده شد با اولين و تنها گلي که رودريگو توزي براي اين تيم زد و آخرين گل فابيو جان واريوي دوست داشتني براي آبي ها.
* 3 اسفند 1391
ديداري که به دليل پخش مستقيم مسابقات کشتي جام جهاني به شبکه تازه تاسيس ورزش رفت و خيلي ها موفق به تماشايش نشدند. استقلال 10 نفره با اخراج فرزاد حاتمي در نيمه اول، به سختي گل اول را زد و به راحتي گل مساوي را خورد اما پاس ديدني جباري و ضربه فوق حرفه اي مجيدي، 3 امتيازي کليدي را به حساب اين تيم در راه قهرماني ليگ 12 واريز کرد.
* 25 مرداد 1395
آخرين برد صنعت نفت در خانه استقلال در ليگ برتر؛ تيم مرحوم نادر دست نشان در آزادي، گريبان استقلال منصوريان را گرفت، کامبک زد و 2 بر يک برد. گل مساوي آباداني ها را رضا نوروزي زد که بعيد بود برابر استقلال بازي کند و گل نزند، گل دوم را هم خطاي پنالتي ميلاد زکي‌پور رقم زد تا بازهم استقلال، بدون برد ليگ شانزدهم را ادامه دهد.
* 6 شهريور 1396
تا آن روز، استقلال تنها تيم تاريخ ليگ برتر بود که هرگز در هفته اول شکستي نداشت ولي اين رکورد هم در دوران سرمربيگري عليرضا منصوريان شکست. 
3 بازيکن اصلي استقلال به دليل شکايت دبيرکل وقت فدراسيون يعني محمدرضا ساکت، محروم بودند و آبي‌ها با پنالتي جاسم کرار در آبادان شکست خوردند.
* 21 ارديبهشت 1398

جنجالي ترين رويارويي استقلال و صنعت نفت به کارگرداني تيم داوري. ديداري که به تساوي بدون گل انجاميد و اولين تساوي مصاف هاي اين دو تيم در تاريخ ليگ برتر را رقم زد. کمک داور اول بازي، گل باقري را به دليل عبور توپ قايدي از خط عرضي زمين مردود کرد و همين باعث اعتراض شديد مجيدي و در نهايت اخراجش شد.
* 14 آبان 1398
 استقلال بعد از برد 4 گله برابر سايپا وارد اين بازي شد و در همان نيمه اول، نسخه صنعت نفت را در آزادي پيچيد. با اين برد 5 صفر بود که همگان نتيجه حضور استراماچوني را ديدند؛ مرد ايتاليايي از تيمش، غول بي شاخ و دمي ساخته بود که قبل از رسيدن به دقيقه 30، با گلهاي دانشگر، دياباته، غفوري و قايدي مهمان آباداني را به 4ميخ کشيد.
* 27 تير 1399
دومين مقطع حضور فرهاد مجيدي روي نيمکت استقلال و بازهم آبادان. اين بار خبري از جنجال و داوري نبود بلکه قرار بود از نمايش انفرادي ارسلان مطهري رونمايي شود. صنعت نفت براي جبران گل خورده جلو کشيده بود که مطهري در زمين خودي صاحب توپ شد، حدود 70 متر را با توپ آنهم در دقيقه 5+90، دويد و گل دوم آبي ها را زد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد