نماد آخرین خبر

کشتی قهرمانی جهان/ ۲ طلا و یک برنز در انتظار ایران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کشتی قهرمانی جهان/ ۲ طلا و یک برنز در انتظار ایران

ايسنا/ نماينده وزن ۶۰ کيلوگرم کشتي آزاد ايران با کسب ۲ پيروزي در گروه بازنده ها، راهي ديدار رده بندي کشتي آزاد نوجوانان جهان شد.
در جريان رقابت هاي کشتي آزاد نوجوانان جهان ۲۰۲۱ در بوداپست مجارستان، محمدرضا شاکري نماينده وزن ۶۰ کيلوگرم ايران در مرحله شانس مجدد ابتدا برابر حريفي از مولداوي ۱۲ بر يک پيروز شد، سپس مقابل گئورگي آبولاشويلي از گرجستان به روي تشک رفت و در پايان با نتيجه ۷ بر ۲ پيروز شد و به ديدار رده بندي رفت. وي امشب براي کسب مدال برنز به مصاف عبدالرحمان ابراهيم اف از آذربايجان مي رود.
شاکري پيش از اين در دور مقدماتي اين وزن که روز گذشته برگزار شد، در دور نخست مقابل دالکات عبدالغديروف از روسيه با نتيجه ۷ بر ۶ پيروز شد و به يک هشتم نهايي رسيد. وي در اين مرحله به مصاف سينگ جاسکاران از هند رفت و در پايان با نتيجه ۶ بر ۲ شکست خورد و با توجه به راهيابي حريف هندي به فينال، شاکري راهي گروه بازنده ها شد.
به اين ترتيب تيم ملي کشتي آزاد نوجوانان ايران در ۵ وزن دوم اين رقابت ها شانس کسب ۲ مدال طلا و يک برنز را خواهد داشت.
در وزن ۵۱ کيلوگرم، علي خرم دل امشب براي کسب مدال طلا به مصاف نودريبک جومانازاروف از ازبکستان مي رود، در وزن ۷۱ کيلوگرم سيد حسن اسماعيل نژاد نيز براي کسب مدال طلا رو در روي آخمد موسايف از روسيه مي رود و محمدرضا شاکري نيز در وزن ۶۰ کيلوگرم براي کسب مدال برنز مقابل عبدالرحمان ابراهيم اف از آذربايجان قرار مي‌گيرد.
حسين احمدي در ۴۵ و ابوالفضل ياراحمدي در وزن ۹۲ کيلوگرم نيز ديگر نمايندگان ايران در ۵ وزن دوم بودند که از دور رقابت ها کنار رفتند.

در پايان رقابت هاي ۵ وزن نخست تيم ملي کشتي آزاد ايران صاحب يک مدال طلا توسط اميررضا معصومي در ۱۱۰ کيلوگرم و يک‌ مدال برنز توسط علي رضايي در وزن ۶۵ کيلوگرم شد. شهدا خسروي در وزن ۵۵ کيلوگرم نيز در جايگاه پنجمي ايستاد.
علي يحيي پور در ۴۸ و مجيد باقري در وزن ۸۰ کيلوگرم نيز نفرات حذف شده ايران در ۵ وزن نخست بودند.
در پايان رقابت هاي ۵ وزن نخست، آمريکا با ۸۵ امتياز در صدر قرار دارد، هند با ۸۳ امتياز دوم است و روسيه با ۸۰ امتيازدر جايگاه سوم قرار دارد و ايران نيز با ۵۶ امتياز در رده چهارم جاي گرفته است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره