logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

برنده مسابقه عکاسی هوش مصنوعی، به‌خاطر ارسال عکس واقعی از جایزه محروم شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
برنده مسابقه عکاسی هوش مصنوعی، به‌خاطر ارسال عکس واقعی از جایزه محروم شد

دیجیاتو/ هیچ‌کدام از داوران نتوانستند تشخیص دهند که عکس واقعی است، تا علاوه بر رتبه سوم دسته هوش‌مصنوعی، جایزه رای مردمی را نیز دریافت کند

در اتفاقی نسبتاً عجیب، یک عکاس پس از پیروزی عکس واقعی او در دسته‌بندی «تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی» یک مسابقه عکاسی، از دریافت جایزه خود محروم شد.

نام این عکاس «مایلز استری» است و او یک عکس واقعی و البته سوررئال از یک فلامینگو را برای دسته‌بندی هوش مصنوعی مسابقه عکاسی 1839 Color ارسال کرده است (تصویر بالا). عکس او نه‌تنها توسط داوران به‌عنوان سومین عکس برتر انتخاب شد، بلکه جایزه رای مردمی را نیز از آن خود کرد.

داوران این مسابقه عکاسی که شامل افرادی از نیویورک‌تایمز و Getty Images هستند، هیچ‌کدام در ابتدا نتوانستند تشخیص دهند که عکس مایلز واقعی است. مسئول برگزاری مسابقه با ارسال ایمیلی به PetaPixel گفت که هرچند آن‌ها همچنان از «پیام قدرتمند عکس آستری» قدردانی می‌کنند، اما حضور او در مسابقه لغو شده است.


عکس مایلز در وب‌سایت مسابقه که اکنون حذف شده است

نظر مسئول برگزاری مسابقه و عکاس درباره استفاده از هوش مصنوعی

سخنگوی آن می‌گوید:

«هر دسته از مسابقه دارای معیارهای مشخصی است که شرکت‌کنندگان باید در عکس‌های خود آن‌ها را رعایت کنند. عکس ارسالی او [مایلز] الزامات مربوط به دسته تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را برآورده نمی‌کند. ما نمی‌خواهیم که مانع پیروزی هنرمندان دیگر در بخش هوش مصنوعی شویم.»
آستری نیز با ارسال یک ایمیل به این نشریه می‌گوید:

«می‌خواستم نشان دهم که طبیعت هنوز هم می‌تواند ماشین را شکست دهد و همچنین در کارهای واقعی که توسط خلاقان واقعی انجام می‌شود، نوعی مزیت وجود دارد. پس از مشاهده اینکه تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی، عکس‌های واقعی را در مسابقات شکست می‌دهند، به این فکر کردم که داستان و پیامدهای چنین اتفاقی را با ارسال یک عکس واقعی به یک مسابقه هوش مصنوعی تغییر دهم.»
در طول چند سال گذشته مدل‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر پیشرفت زیادی کرده‌اند و همین امر باعث‌شده تا دسته‌بندی هوش مصنوعی نیز به برخی مسابقات عکاسی اضافه شود. مسابقات دیگری نیز وجود دارد که در آن‌ها از هوش‌مصنوعی ساخت تصویر استفاده می‌شود، به‌عنوان مثال، هفته گذشته فینالیست‌های مسا‌بقه «Miss AI» معرفی شدند که اولین مسابقه دختر شایسته خلق‌شده با هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر