logo

عرضه ویژگی آزمایشی «یادداشت‌ها» برای ویدئوهای یوتیوب

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عرضه ویژگی آزمایشی «یادداشت‌ها» برای ویدئوهای یوتیوب

ایسنا/ یوتیوب با عرضه یک ویژگی جدید، به زودی به کاربران اجازه خواهد داد «یادداشت‌هایی» (notes) را به زمینه برخی از ویدئوهای خود اضافه کنند.

یوتیوب در مرحله آزمایشی اولیه، از برخی از کاربران و تولیدکنندگان محتوا دعوت می‌کند تا یادداشت‌هایی بنویسند که به منظور ارائه «زمینه مرتبط، به‌موقع و قابل درک» در ویدئوها قرار بگیرند. به عنوان مثال، یادداشت‌ها می‌توانند روشن کنند که یک آهنگ، تقلید طنزگونه است یا چه زمانی، نسخه جدیدی از محصول در حال بازبینی، در دسترس قرار خواهد گرفت، یا زمانی که فیلم قدیمی‌تر به اشتباه به‌عنوان رویداد فعلی به تصویر کشیده می‌شود، به بینندگان اطلاع دهند.

شبکه اجتماعی «ایکس»، ویژگی مشابهی به نام «یادداشت‌های انجمن» (Community Notes) دارد که از طریق آن به مشارکت‌کنندگان منتخب اجازه می‌دهد تا متن شامل برچسب‌هایی مانند «گمراه‌کننده» و «خارج از متن» را به پست‌ها اضافه کنند.

این سرویس ویدئویی متعلق به شرکت آلفابت، روز دوشنبه اعلام کرد این ویژگی در ابتدا در آمریکا برای کاربران تلفن همراه به زبان انگلیسی، عرضه خواهد شد.

یوتیوب اعلام کرد در این مرحله، ارزیابی‌کنندگان شخص ثالث مفید بودن یادداشت‌ها را ارزیابی می‌کنند تا قبل از عرضه گسترده‌تر آن، به آموزش سیستم‌ها کمک کند.

بر اساس گزارش رویترز، بینندگان در آمریکا، در هفته‌ها و ماه‌های آینده، یادداشت‌هایی را روی ویدئوها، مشاهده خواهند کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره