logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

ایلان ماسک: سال 2025 چند هزار ربات انسان‌نما اپتیموس در تسلا کار خواهند کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ ماسک همچنین شب گذشته ویدیویی از اپتیموس به نمایش گذاشت که ربات تسلا را در هنگام کار در کارخانه نشان می‌دهد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، شب گذشته در جریان جلسه سالانه سهامداران این شرکت ویدیو جدیدی از ربات انسان‌نما «اپتیموس» (Optimus) به نمایش گذاشت. او در هنگام نمایش این ویدیو ادعا کرد که در سال 2025، هزاران ربات انسان‌نما در تسلا کار خواهند کرد.

در ویدیو نمایش داده‌شده از اپتیموس، ربات تسلا با سرعتی ثابت درحال قدم‌زدن است. همچنین در کارخانه تسلا می‌تواند کارهای مشخصی را به‌طور مستقل انجام دهد؛ مانند قرار‌دادن باتری‌ها در جعبه‌های خود.

توضیحات ماسک درباره ربات انسان‌نما تسلا
ماسک به حاضرین این جلسه گفت:

«ما در مدت زمان کوتاهی به پیشرفت زیادی با Optimus دست یافته‌ایم و آن را از کسی که وانمود می‌کند رباتی است که با کت‌و‌شلوار می‌رقصد به رباتی رسانده‌ایم که اکنون می‌تواند کارهای مفیدی را در کارخانه انجام دهد.»
او در ادامه گفت که درحال‌حاضر دو ربات Optimus در کارخانه تسلا در «فرمونت، کالیفرنیا» کار می‌کنند. آن‌ها وظیفه قراردادن باتری‌ها در جعبه را برعهده دارند، همان‌طور که در ویدیو بالا نمایش داده شد. همچنین در دفاتر «پالو آلتو، کالیفرنیا» تسلا نیز ظاهراً چند ربات مشغول به کار هستند.

علاوه‌براین، ماسک گفت که یک «بازنگری سخت‌افزاری بزرگ» برای اپتیموس وجود خواهد داشت که تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده تکمیل می‌شود. پس از آن تولید محدود ربات‌هایی که می‌توانند در کارخانه‌ها کار کنند آغاز می‌شود و در آن زمان آزمایش‌های بیشتری انجام خواهد شد.

او حتی پیش‌بینی کرد که سال آینده میلادی، تسلا «بیش از هزار، شاید چند هزار» ربات اپتیموس خواهد داشت که در کارخانه‌های غول تولیدکننده خودرو برقی کار می‌کنند.

در جریان همین جلسه، بسته پاداش 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک، سرانجام پس از سال‌ها انتشار شایعات و گزارش‌های مختلف تأیید شد. این بزرگ‌ترین بسته پاداش یک مدیرعامل در طول تاریخ است و البته با وجود این تأیید، هنوز تضمینی برای دریافت آن وجود ندارد، چرا که هنوز قاضی حوزه دلاور که این بسته را لغو کرد، باید حکم نهایی خود را صادر کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر