logo

سیری تا پایان سال 2024 به برخی ویژگی‌های جدید مجهز می‌شود

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سیری تا پایان سال 2024 به برخی ویژگی‌های جدید مجهز می‌شود

دیجیاتو/ سیستم عامل iOS 18 پاییز امسال منتشر خواهد شد و تجربه جدیدی را برای سیری (Siri) به همراه خواهد داشت که اپل در کنفرانس WWDC 2024 به قابلیت‌های جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی آن پرداخت. در حالی که اپل گفته بود که سیر‌ی جدید به‌تدریج و «طی سال آینده» عرضه خواهد شد، حالا در گزارش جدیدی گفته شده که تا پایان سال جاری میلادی سیری به قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شود.

طبق گفته «مارک گرمن»، خبرنگار معتبر بلومبرگ در خبرنامه Power On خود، به‌عنوان مثال کاربران قادر خواهد بود بدون مراجعه به تنظیمات سیری برای آن تایپ کنند. همچنین، دستیار شخصی اپل ظاهراً بیشتر از قبل حالت مکالمه‌ای خواهد داشت.

سایر قابلیت‌های احتمالی سیری
گرمن همچنین ادعا می‌کند که سیری «دانش بیشتری از محصولات اپل خواهد داشت» که احتمالاً به ویژگی‌های پشتیبانی دستگاه اشاره دارد که اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود به آن اشاره کرد.


علاوه بر این، طبق گفته کاربران که نسخه بتا iOS 18 را آزمایش کرده‌اند، ظاهراً در آن می‌توان با استفاده از ویژگی جدید Vocal Shortcuts واژه Wake Siri که هنگام فراخوانی سیری استفاده می‌شود را به هرچیزی که می‌خواهند تغییر دهند.

جدای از پیشرفت‌های سیر‌ی، اپل همچنین گفته است که ChatGPT اواخر سال جاری میلادی به‌صورت رایگان در iOS 18 در دسترس خواهد بود. گرمن می‌گوید که ممکن است در اولین نسخه iOS 18 شاهد این هوش مصنوعی نباشیم. او همچنین می‌گوید که سیر‌ی درخواست‌هایی که نمی‌تواند از عهده آن‌ها برآید را به یک ChatGPT مجهز به GPT-4o ارائه می‌کند و همچنین کاربران می‌توانند با انجام این کار موافقیت یا آن را رد کنند.

تا زمان انتشار نهایی این ویژگی‌ها نمی‌توان گفت که سیری جدید به یک دستیار شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی همه‌جانبه تبدیل شده است یا خیر، اما نمایش اپل در کنفرانس WWDC 2024 برای سیری هرچند کمی نگران‌کننده هم بود، اما می‌توان انتظار داشت که دستیار دیجیتالی محبوب اپل سرانجام در مسیر خود برای تبدیل‌شدن به فناوری است که بسیاری از طرفداران منتظر آن بوده‌‌اند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره