logo

بازی استراتژی Battle Aces از سازندگان استارکرفت برای کامپیوتر معرفی شد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

دیجی کالا/ چندی پیش رویداد تابستانه دنیای گیمینگ (Summer Game Fest) بود و در آن ما شاهد معرفی بازی‌های زیادی بودیم. در این رویداد چندین بازی مستقل (Indie) نیز معرفی شد و مانند همیشه این عناوین خلاقیت را به سطح جدیدی بردند. نکته اینجاست که عناوین مستقل کمتر به سبک استراتژی پرداخته و معمولاً سبک استراتژی به دست غول‌هایی مثل مجموعه عصر امپراطوری (Age of Empires) یا تمدن (Civilization) است.

حال شرکت Uncapped Games یک بازی جدید در سبک استراتژی و اکشن برای کامپیوتر معرفی کرده است. این بازی بتل ایسز (Battle Aces) نام داشته و هدف اصلی آن آموزش سبک استراتژی همزمان (Real Time) به افراد بیشتر است. به همین دلیل است که این بازی نسبت به عناوین دیگر در این سبک آسان‌تر طراحی شده و گیم‌پلی ساده‌تری دارد. همینطور اینکه نسخه آزمایشی این بازی در حال حاضر در دسترس بوده و طرفداران می‌توانند آن را امتحان کنند.

سازنده بازی بتل ایسز در یک مصاحبه گفت که هدف اصلی از بازی‌های استراتژی همزمان، ساخت یک دنیا با سرعت بالا و مدیریت یک ارتش گسترده است. نکته اینجاست که هدف اصلی بازی رشد اقتصادی و هدایت ارتش برای حمله بوده و نیاز به مهارت زیادی دارد. حال در بازی بتل ایسز تلاش شده تا تعادل بیشتری میان بازیکنان مختلف برقرار باشد. این شرکت تلاش کرده تا تمامی افراد بتوانند به راحتی بازی بتل ایسز را تجربه کرده و نیازی به تمرین زیاد نداشته باشند.

بازی در سال ۲۶۵۱ میلادی جریان دارد. در این بازی بشریت کل منظومه شمسی را در اختیار گرفته ولی مشکل اینجاست که نمی‌تواند آن را کنترل کند. با وجود اینکه بشریت پیشرفت بسیار زیادی کرده، همچنان پیشرفت بیرون از منظومه شمسی برای آن بسیار دشوار است. در این میان یک سیستم انتقال جدید کشف شده که تغییر زیادی در مبارزات ایجاد کرده است. به این شکل که در بتل ایسز شما شاهد تکنولوژی‌های بسیار جدید و پیشرفته هستید که در مبارزه استفاده می‌شوند.

حال یک سری رویداد مخرب در عطارد (Mercury) باعث شده که نظم منظومه شمسی به هم بریزد. حال جامعه بازی درگیر این بی نظمی شده و از طرفی مشکلات در منطقه بیشتر شده است. حال بشریت باید برای بقای خود تلاش کرده و از طرفی کنترل خود را از منظومه شمسی از دست ندهد. در نتیجه کاربران در بازی بتل ایسز با یک مبارزه گسترده روبرو هستند.

در بازی بتل ایسز شما به صورت مبارزات تک به تک یا دو نفر به دو نفر بازی را تجربه خواهید کرد. شما باید تلاش کنید تا به بهترین نحو برنامه ریخته و مبارزه کنید. از طرفی دشمنان شما نیز باهوش هستند. در نتیجه شما باید بهترین استراتژی خود را در زمین مبارزه پیاده کرده و تلاش کنید که در جنگ‌های مختلف برنده شوید.

بازی بتل ایسز یک نسل جدید از سبک استراتژی همزمان را به کاربران ارائه می‌دهد. به دلیل اینکه در این بازی قبل از شروع هر دست، شما می‌توانید ۸ نوع نیرو را انتخاب کرده از آن‌ها در ابتدا استفاده کنید. در نتیجه برنامه ریزی برای مبارزه از ابتدای بازی آغاز شده و کاربر باید به طور دائم به دنبال جنگ و مبارزه باشد.

نکته اینجاست که بازی بتل ایسز بخش ابتدایی هر بازی استراتژی همزمان را از بین برده است. به این شکل که در ابتدای تمامی بازی‌های استراتژی همزمان کاربر باید تلاش کند تا دنیای خود را به سطحی از لحاظ اقتصادی برساند که دیگر نگران آن نباشد. پس از آن فرد باید تلاش کند تا یک ارتش گسترده طراحی کرده و به مبارزه برود.

حال در بازی بتل ایسز این قسمت تا حدی حذف شده است. یعنی شرکت سازنده با قراردادن کارت‌های ابتدایی در بازی از همان اول یک ارتش گسترده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس از آن کاربر می‌تواند به صورت همزمان هم به مبارزه و هم به بحث اقتصادی دنیای خود اهمیت بدهد. چیزی که در دنیای استراتژی تا حدی جدید است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره