logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

iOS 18 قدرت پردازش عصبی آیفون 15 پرو مکس را به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
iOS 18 قدرت پردازش عصبی آیفون 15 پرو مکس را به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد

دیجیاتو/ در بنچمارک‌ها، آیفون 15 پرو مکس با iOS 18 توانست در زمینه پردازش عصبی امتیار بالاتری نسبت به نسخه مجهز به iOS 17.5.1 کسب کند.

نتایج بنچمارک Geekbench در مقایسه عملکرد یادگیری ماشینی آیفون 15 پرو مکس در iOS 17 نسبت به iOS 18، نشان می‌دهد این گوشی با آپدیت جدید iOS حتی در نسخه بتا، افزایش سرعت قابل‌توجهی داشته است.

به گزارش منبعی آگاه به‌ نام «INIYSA» در شبکه اجتماعی ایکس، براساس ارقام عمومی Geekbench 6، سرعت سخت‌افزار آیفون 15 پرو مکس نسبت به نسل قبلی خود بهبود قابل‌توجهی داشته است. بااین‌حال اولین نتایج بنچمارک iPhone 15 Pro Max با استفاده از بتای iOS 18، به‌ویژه در واحد پردازش عصبی، نشان داده است این دستگاه با به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند سریع‌تر هم باشد. این ارقام به‌طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا کرده‌اند.

بنچمارک موتور عصبی آیفون 15 پرو مکس با iOS 18 در گیک‌بنچ
آیفون 15 پرو مکس با استفاده از iOS 17.5.1 و به‌طور خاص در زمینه پردازش موتور عصبی امتیاز 6249 را در گیک‌بنچ به‌ دست آورد اما ظاهراً همان دستگاه با iOS 18 به امتیاز 7816 دست پیدا کرد.

البته این امتیازها و ارقام لزوماً به‌ این معنای نیستند که در تست‌های واقعی نیز دستگاه همین‌طور عمل می‌کند. این موضوع به‌ویژه زمانی صادق است که امتیازات فقط برای عنصر یادگیری ماشینی باشند. بااین‌حال امتیازات حاضر نشان می‌دهد iOS 18 بهتر از iOS 17 از هسته‌های موتور عصبی آیفون 15 پرو مکس استفاده می‌کند.

منبع گزارش امروز می‌گوید این مقایسه در آزمون‌های مختلف طبقه‌بندی متن در پلتفرم Geekbench حتی چشمگیرتر هم است. آنجا به‌روزرسانی به iOS 18، یک‌ بار نتیجه را تا 1000 درصد بهبود بخشید. باوجود این نتایج جالب، هنوز بسیاری از منابع توصیه می‌کنند فعلاً کاربران عادی دستگاهشان را به نسخه بتای iOS 18 آپدیت نکنند؛ مگر اینکه آیفون اضافی و بی‌استفاده‌ای داشته باشند.

باید منتظر ماند و دید نسخه رسمی iOS 18 می‌تواند بهبودهای دیگری نیز برای گوشی‌های آیفون داشته باشد یا خیر. نسخه رسمی و عمومی این سیستم‌عامل احتمالاً اوایل پاییز منتشر می‌شود. تا آن زمان، بسیاری از کاربران متوجه دیگر قابلیت‌های iOS 18 خواهند شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره