logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

پایان ماه عسل کاربران و طراحان هارمونی هواوی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پایان ماه عسل کاربران و طراحان هارمونی هواوی

ایسنا/ شرکت هواوی در نظر دارد از خریدهای درون برنامه‌ای در سیستم تلفن همراه هارمونی، سهمی دریافت کند که گویای اعتماد رو به رشد این برند چینی در رقابت با اپل در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان است.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: هواوی در حال بررسی مطالبه کمیسیون کمتر از ۳۰ درصد است که اپل و گوگل برای پرداخت‌های انجام شده از طریق فروشگاه‌های برنامه خود برای بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها، فیلم‌ها و اشتراک‌های موسیقی دریافت می‌کنند. هواوی تاکنون سیستم عامل هارمونی را بدون هزینه نگه داشته بود تا توسعه دهندگان و ناشران بیشتری را به سمت این پلتفرم جلب کند.

به گفته منابع آگاه، هواوی به خصوص برای بازی‌ها که بخش عمده درآمد فروشگاه‌های برنامه موبایل را تشکیل می‌دهند، سرگرم مذاکره با توسعه دهندگان برای دریافت هزینه حدود ۲۰ درصدی است. اپراتورهای فروشگاه اندرویدی رقیب در چین مانند شیائومی، کمیسیون حداکثر ۵۰ درصدی برای خریدهای درون بازی‌ها دریافت می‌کنند. هواوی هنوز تصمیم نهایی نگرفته و برنامه‌هایش ممکن است تغییر کند.

اقدام قریب الوقوع هواوی نشان می‌دهد این غول فناوری چینی احساس می‌کند پایگاه کاربران و توسعه دهندگانش به حد کافی رشد کرده تا به دنبال کسب درآمد از این بخش باشد. هواوی پس از این که تحریم‌های آمریکا باعث شد نتواند با گوگل که مالک اندروید است همکاری کند، سیستم عامل هارمونی (Harmony OS) را طراحی کرد.

کمیسیون در نظر گرفته شده، اکوسیستم هارمونی چهار ساله را همچنان ارزان‌تر از رقیبان بازار نگه می‌دارد. این شرکت بایستی کاربران و توسعه دهندگان اپلیکیشن را متقاعد کند هارمونی را به عنوان گزینه سوم پس از آیفون اپل و اندروید گوگل بپذیرند. با این حال، ‌هواوی از زمان بازگشت به بازار گوشی‌های رده بالای چین، موفق شده است پیشرفت قوی داشته باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هواوی پس از عرضه گوشی «میت ۶۰ پرو» با تراشه پیشرفته ساخت چین در سال ۲۰۲۳، شاهد تقاضای فزاینده برای تلفن‌های هوشمند فایو جی خود بوده است. سود خالص این شرکت در سه ماهه اول، ۵۶۴ درصد افزایش یافت. طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، سیستم عامل هارمونی از نظر سهم بازار در چین در فاصله ژانویه تا مارس، از iOS اپل سبقت گرفت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره