نماد آخرین خبر

هدست واقعیت افزوده اپل به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
هدست واقعیت افزوده اپل به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

شهر سخت افزار/ به گفته یک افشاگر معتبر دنیای فناوری، اپل سخت در تلاش است تا مجموعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی Apple Intelligence و نسخه بهبود یافته سیری را در هدست واقعیت افزوده Vision Pro ادغام کند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش مارک گورمن (Mark Gurman)، خبرنگار و افشاکننده معتبر دنیای فناوری، اپل شدیداً در تلاش است تا مجموعه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Apple Intelligence را به هدست واقعیت افزوده ویژن پرو اضافه کند.

به گزارش Thetechportal، هدست Vision Pro علی‌رغم اینکه از نظر فناوری‌های به کار رفته در آن بی‌رقیب است، به لطف برچسب قیمت سرسام‌آور 3500 دلاری جامعه کاربری نسبتاً محدودی دارد. بر همین اساس، ادغام Apple Intelligence در این گجت گران‌قیمت انبوهی از چالش‌ها و فرصت‌ها را نمایان خواهد کرد. البته، گورمن خاطرنشان کرد که این قابلیت‌ها امسال به ویژن پرو راه نخواهند یافت.

دستگاهی که آماده پذیرش Apple Intelligence است
برخلاف دستگاه‌های مانند گوشی‌های آیفون یا مک‌بوک، هدست AR ویژن پرو در محیط واقعیت کار می‌کند. این در حالیست که Apple Intelligence مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مانند نسخه بهبود یافته دستیار سیری، ابزارهای تصحیح متن و ایموجی‌های سفارشی را ارائه کرده و تطبیق آن‌ها با یک رابط سه بعدی واقعیت افزوده نیاز به تلاش بسیاری دارد.



هدست واقعیت افزوده Vision Pro به لطف ظرفیت حافظه قابل توجه و سخت‌افزار قدرتمند، به خوبی برای استفاده از هوش مصنوعی در سرگرمی یا حتی بهبود بهره‌وری کاربر آماده است. این دستگاه 16 گیگابایت حافظه در اختیار دارد که برای یکپارچه‌سازی چت‌بات OpenAI، نسخه جدید سیری و قابلیت‌های مبتنی بر AI نیز کافی است.

علاوه بر این، در گزارش گورمن به یک محصول جدید و جالب نیز اشاره شده است. به گفته وی، فرایند توسعه نسل بعدی هدست Vision Pro متوقف شده و اپل تصمیم گرفته به سراغ ساخت یک دستگاه مقرون به صرفه اما قدرتمند جدید برود.

انتظار می‌رود که این هدست جدید تا پایان سال 2025 عرضه شده و با قیمت 1500 دلاری خود پایگاه کاربری گسترده‌تری نسبت به ویژن پرو جذب کند.

نظر شما در مورد ادغام هوش مصنوعی با Vision Pro چیست؟ آیا چنین محصولی می‌تواند منجر به بهبود بهره‌وری و پیشرفت سرگرمی‌های تعاملی شود؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم