نماد آخرین خبر

گوشی دیگری از HMD با طراحی مشابه Lumia لو رفت

منبع
ترنجي
بروزرسانی
گوشی دیگری از HMD با طراحی مشابه Lumia لو رفت

ترنجی/ به نظر می‌رسد برند اچ‌ام‌دی متصور است که اگر اسم Nokia را از روی موبایل‌هایش بردارد ولی طراحی Lumiaهای این برند را زنده کند، فروش و سهم بازار بهتری خواهد داشت. در همین راستا برنامه دارد تا چند موبایل اندرویدی را با همین راهبرد به بازار عرضه نماید. به تازگی یک گوشی دیگر از HMD با طراحی مشابه Lumia لو رفته که این یکی باید اقتصادی تر از بقیه باشد.

گوشی دیگری از HMD با طراحی مشابه Lumia
گوشی HMD Skyline قرار است در ماه جاری میلادی عرضه شود. این دستگاه طراحی مشابه لومیاهای محبوب نوکیا را دارد. در تصویر زیر می‌توانید رندر منتسب به HMD اسکای لاین را ببینید:

 طراحی احتمالی اچ‌ام‌دی اسکای لاین

به صورت کلی بد نیست یادآوری کنم که موبایل‌های آتی برند HMD احتمالا با این اسامی به بازار خواهد رسید:

۱- سه گانه HMD Pulse که پیش‌تر معرفی شده است

۲- HMD Atlas

۳- HMD Ridge

۴- HMD Waylay

۵- HMD Xenon

۶- HMD Skyline

به تازگی و در یک گزارش غیررسمی، تصاویری از یک گوشی دیگر این برند که با طراحی مشابه لومیا عرضه خواهد شد را می‌بینیم. اسم تجاری این محصول در لیست نسبتا طولانی بالا وجود ندارد اما مشخصات آن نشان می‌دهد که از مدل Skyline باید ارزان‌تر باشد.



همانطور که روی قاب پشتی آن مشخص است، این گوشی HMD یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با OIS یا لرزشگیر اپیتکال تصویر خواهد داشت. درباره دوربین‌های کمکی، حسگر تصویر، قابلیت‌های فیلم‌برداری و غیره اطلاعاتی در دست نیست.

حدس زده می‌شود دوربین دوم یک نمونه فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین سوم یک ۲ مگاپیکسلی عمق سنج باشد.


در نمای جلو که از رنگ سبز این گوشی در تصویر اصلی مطلب می‌بینید، بریدگی قطره‌طور برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. این نشان از اقتصادی بودن محصول دارد.

این پنل احتمالا OLED بوده و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. برای اندازه پنل ۶.۶۷ اینچی، رزلوشن +FHD می‌تواند انتخاب منطقی باشد. مشخصات پنل نمایشگر اما از اقتصادی بودن محصول کمی فاصله می‌گیرد.

این دستگاه هر اسم رمزی که داشته باشد، در محدوده قیمتی 300 یورو قرار خواهد گرفت، در حالی که Skyline در بازه 400 یورو (احتمالا 460 یورو) قرار می‌گیرد. Skyline دارای تراشه Snapdragon 7s Gen 2 برای توجیه قیمت بیشتر است.

گزارش شده که HMD در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند حتی ارزان‌تر با صفحه نمایش 6.56 اینچی IPS LCD با رزلوشن +FHD و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز است.

این محصول تراشه Unisoc T606، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی کمکی، دوربین سلفی 50 مگاپیکسل و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ 20 واتی را ارائه می‌دهد. این یکی در بازه قیمتی 200 یورو قرار می‌گیرد و در مدل‌های 6 گیگابایت حافظه رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود.

همچنین، حداقل چندین عدد از این گوشی‌های هوشمند جدید HMD دارای کیت‌های تعمیر رسمی از iFixit برای تعمیر آسان خواهند بود.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی‌های جدید HMD هستید؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره