نماد آخرین خبر

نینتندو: بازی های AAA باید بدون مشکل عرضه شوند

منبع
زومجي
بروزرسانی
نینتندو: بازی های AAA باید بدون مشکل عرضه شوند

زومجی/ سازنده بازی Super Smash Bros می‌گوید بسته‌های الحاقی اهمیتی ندارند اگر بازیکنان از بازی اصلی دست بکشند.
  
بسیاری از بازی‌های AAA که امروز منتشر می‌شوند، باگ‌هایی دارند که گیمرها را مجبور می‌کند تا نظرات منفی خود را به سمت آن‌ها روانه کنند. بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ یک مثال خوب از این قبیل بازی‌ها است که با وجود باگ‌های بسیاری که داشت، استودیو CD Projekt Red دست از انتشار آپدیت‌های مختلف برای آن برنداشت.

حتی بسته الحاقی Shadow of the Erdtree بازی الدن رینگ که نظرات و نمرات مثبت بسیاری دریافت کرد نیز درگیر مشکلاتی در عملکرد بازی بود که باعث شد تعدادی نظر منفی هم در استیم دریافت کند؛ اما نینتندو در این زمینه حرفی برای گفتن دارد. آقای ماساهیرو ساکورای از تیم توسعه‌دهنده نینتندو، درخواست کرده است تا تیم‌های تولید کننده بازی را مجبور کنند بازی‌ها را با حداقل مشکل ممکن عرضه کنند.

در آخرین ویدیویی که از این بازی‌ساز ژاپنی در کانال یوتوب شخصی او منتشر شده است، او از مشکلات فعلی بازی‌های AAA صحبت می‌کند و از تعداد بازی‌هایی که با مشکلات بهینه‌سازی و باگ‌های فراوان منتشر می‌شوند، گلایه می‌کند. آقای ساکورای یکی از سازندگان اصلی بازی‌های Super Smash Bros است.

ساکورای در این‌باره گفت: «زمانی‌که امکان‌پذیر است، حالت ایده‌آل این است که بازی شما در زمان عرضه بی‌نقص باشد، اما به‌نظر می‌رسد که در عناوین مدرن و جدید، این امری نشدنی است.»

ساکورای هیچ مخالفتی با بسته‌های الحاقی پس از عرضه ندارد و حتی آن‌ها را برای بازی‌ها مفید هم می‌داند اما معتقد است که توسعه‌دهندگان باید تمرکز بیشتری روی پولیش کردن نسخه نهایی بازی بگذارند. بیشتر عناوین AAA امروزی چنان حجیم هستند که این امر همیشه امکان‌پذیر نیست اما عناوین متعددی نیز وجود دارند که از این قاعده مستثنی هستند. ساکورای همچنین تاکید کرد که بسته‌های الحاقی بی‌معنی هستند اگر مخاطبان مدتی پس از عرضه بازی اعتماد خود را نسبت به آن از دست بدهند.

او همچنین درباره دشواری و پیچیدگی عناوین بزرگ AAA در زمان کنونی نیز صحبت کرد و گفت که این پروژه‌های ساختارهای فوق پیچیده‌ای پیدا کرده‌اند و بی‌اغراق می‌توان گفت که تولید آن‌ها الان ۱۰ هزار بار پیچیده‌تر از آن چیزی است که قبلا بوده است. او همچنین اشاره می‌کند که این امر باعث شده بازی‌سازان وقت نکنند تا پروژه جدیدی را کلید بزنند چون دائما باید مشکلات کارهای قبلی را برطرف کنند.

نظر شما در این‌باره چیست؟ با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره